Dignitat del professorat

La Conselleria publica l’adquisició de noves especialitats sense negociar

També han publicat la normativa de prohibició dels mòbils als centres sense negociar en els òrgans corresponents

dimarts 07 maig 2024 17:27 h

Avui s’ha publicat en la pàgina web de la Conselleria d’Educació la resolució per la qual la qual es convoca el procediment d’adquisició de noves especialitats per al professorat interí del cos de mestres, sense la corresponent negociació en Mesa Sectorial.

Fa pocs dies es va publicar la normativa que prohibeix l’ús dels mòbils en els centres educatius, tampoc sense passar per Mesa Sectorial o pel Consell Escolar valencià.

A STEPV li preocupa seriosament el deteriorament de la negociació col·lectiva amb els sindicats i la resta de la comunitat educativa que està aplicant la Conselleria d’Educació:

El 31 d’agost van modificar el currículum de secundària sense negociar i quan per fi es va negociar mesos després van aprofitar per reduir la matèria de Valors Ètics i Cívics a una hora en 4t d’ESO, contra l’opinió dels sindicats.

No ha passat per Mesa Sectorial les retallades en les EOI ni en el Pla Edificant.
    No sabem res del pla de Salut Mental anunciat pel govern valencià.
    No sabem res del pla sobre l’etapa 0-3 anys anunciat pel govern valencià.
    S’ha violentat les direccions dels centres obligant-les a convocar el Consell Escolar de Centre per a tractar l’admissió d’alumnat sense complir amb el termini mínim de 48h exigit per la llei (i ho ha ordenat un director general que és inspector!).
    No s’atenen les peticions sindicals en molts temes, ni tampoc hi ha voluntat per negociar els temes reivindicats en la vaga del 23 de maig.
    I fins i tot, se’ns retira la paraula en les meses de negociació, cosa que no havia passat mai.

El Sindicat considera inadmissible que la Conselleria menystinga el professorat i el conjunt de la comunitat educativa i no convoque les preceptives meses de negociació per a tractar les normatives que afecten les condicions laborals del professorat i es negue la possibilitat de fer aportacions a les esmentades normatives per part dels sindicats legítimament representants en les eleccions sindicals i la resta d’organitzacions de la comunitat educativa.

Per això i per moltes altres coses, és important fer sentir la veu de la comunitat educativa en la vaga del 23 de maig.

manca negociació