Dret a l’educació

La Confederació Intersindical rebutja la campanya homòfoba de Hazteoir

Des de la Confederació Intersindical, volem mostrar el nostre més ferm rebuig al fullet que ha fet arribar des del grup ultracatòlic Hatzeoir als centres educatius de tot l’estat espanyol.

Intersindical Valenciana en la darrera manifestació de l'orgull LGTB a València

diumenge 18 desembre 2016 13:10 h

Aquest grup ha enviat 100.000 guies (fullets format quartilla, de 41 pàgines), a centres escolars de tot l’estat, dirigides a mares, pares i personal educatiu. La il·lustració que apareix en la portada mostra a un nen i a una nena fent la salutació feixista davant una bandera de l’arc de Sant Martí dibuixada en la paret.

L’educació en igualtat és el camí adequat per viure lliurement en una societat plural

Hatzeoir presenta aquesta guia amb el títol ¿Sabes que quieren enseñarle a tu hijo en el colegio? Las leyes de adoctrinamiento sexual. Així anomena aquest grup les normes que diferents comunitats han aprovat amb l’objectiu d’evitar la discriminació al col·lectiu LGTBIQ, promoure la seua protecció i introduir la diversitat afectivosexual a les aules.
Per a això utilitza arguments homòfobs, assegurant que el contingut d’aquestes normes evidencien “el seu caràcter promocional de l’homosexualitat”, perquè “facilita i premia la conversió d’individus en homosexuals” mentre “es nega i castiga la possibilitat en sentit invers”. Aquesta guia afirma que aquestes lleis són una forma “d’adoctrinament ideològic”, que busquen “imposar en la societat la ideologia de gènere amb el pretext de la no discriminació”.
Volem deixar constància que l’educació en igualtat és el camí adequat per viure lliurement en una societat plural i que és necessària l’Educació Afectiva i Sexual per a la formació integral de nenes i nens, perquè més enllà del coneixement purament biològic explica processos transcendentals com la construcció de la identitat de gènere o les relacions afectives en l’àmbit de la nostra cultura. Aquest tipus d’educació és avui una demanda social, basada en el dret dels nens, les nenes i adolescents a ser educats sobre un tema tan fonamental com és l’afectivitat.
Demanem a la comunitat educativa que manifeste la seua repulsa a aquests intents de discriminació i opressió davant les persones que no estan dins del que aquest grup considera “correcte”.
Els drets de les persones gais, lesbianes, trans i intersexuals són drets fonamentals i no podem anar contra aquests drets. Aquells centres educatius que decidisquen fer cas a aquest fullet aniran contra la llei vigent.
Per això, la Confederació Intersindical exigeix al Ministeri d’Educació que actue perquè als centres no es divulgue aquesta guia, i li recordem al Govern que per construir una societat en la qual homes i dones puguem conviure en igualtat i sense discriminacions, és imprescindible proporcionar a l’alumnat una educació afectiva i sexual de qualitat, ja que l’absència d’aquesta impedirà transformar les bases socials per afavorir la construcció d’una societat més democràtica.
Entenem que la diversitat és la base per a una vida feliç, persones diverses seran persones felices.