A casa nostra

Gràcies Elvira!

El passat dissabte 1 de juny, dos centenars de personas ens vam congregar a l’Auditori Municipal de Cullera (Ribera Baixa) per retre un homenatge a la nostra companya Elvira Mondragón.

dimarts 04 juny 2019 06:03 h

Un acte en el que nombrosos col·lectius i persones van fer un reconeixement públic a la seua trajectòria de compromís i lluita per una educació pública i valenciana i una societat més justa i igualitària. Aquest ha estat el compromís vital de l’Evira com deia el lema de l’acte “una vida, un riu de causes”.

L’acte va ser molt emotiu, amb la presència de l’Elvira, la seua família, les seues companyes i companyes en moltes de les causes en les que ha participat des de ben jove. Entitats com Escola Valenciana, Xúquer Viu, CODERI, Cullera Laica, Ca Revolta, MCEP, La Unió de Llauradors i Ramaders, STEPV – Intersindical Valenciana…, alumnat dels centres en els quals ha treballat, l’Alcalde de Cullera, i moltes persones que estimem a Elvira vam omplir l’Auditori Municipal en un matí esplendorós.

Elvira és una militant històrica de l’STEPV, una referent en la lluita sindical i en la renovació pedagógica i una lluitadora incansable. Ella, junt a moltes persones, moltes de les quals van estar a l’homenatge, van apostar per un model d’autoorganització majoritari de les treballadores i treballadors de l’ensenyament al nostre País, que va decidir la seua transformació en un sindicat després de debats assemblearis intensos als anys 70 del segle passat. Aquest sindicat és l’actual STEPV – Intersindical Valenciana.

Elvira va participar activament en tot aquell procés. Ho va fer en aquelles llegendàries i combatives assemblees a l’església de Sant Marcel·li de València o en aquell matí d’un dia del mes d’abril de 1979 a Elx, ara fa 40 anys, en el I Congrés de la Federació de Sindicats de Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià, que agrupava a l’STEA, l’STEC i el SATE, quan va fer la salutació inicial del Congrés en nom del Secretariat “provisional”.

Nosaltres, l’STEPV, som el que som, pel treball de moltes persones que durant molts anys han lluitat i han treballat per la construcció d’un sindicalisme autònom i assembleari al País Valencià. Unes companyes i companys que també van lluitar contra la dictadura feixista, per les nostres llibertats individuals i col·lectives i per un País Valencià més just, més igualitari i més lliure. Persones com l’Elvira que n’és un referent i un exemple de valentia, compromís i dignitat al llarg de la seua vida.

Per això, l’STEPV va participar en la Comissió Organitzadora de l’acte i en el mateix, per expressar públicament el nostre agraïment a Elvira que ocupa un lloc entre les persones imprescindibles del nostre sindicat, el món educatiu i la nostra societat. Una persona bona a la que nosaltres estimem i tenim com exemple en el treball de cada dia.