Meses de negociació

Es negocien les instruccions d’inici de curs dels centres de l’ISEA

STEPV ha proposat esmenes que milloren les condicions laborals del professorat

diumenge 08 setembre 2019 19:53 h

Divendres 6 de setembre va tindre lloc la Mesa Sectorial per a tractar les instruccions d’inici de curs dels centres d’ensenyaments artístics superiors que depenen de l’ISEA. Com a prèvia, el Sindicat ha demanat que es retirés del preàmbul la qualificació de “gestor” referida al professorat ja que aquesta consideració comporta una visió de la tasca docent que dista molt del concepte de docència defensada pel Sindicat i el mateix professorat. Abans d’entrar a analitzar l’articulat del document STEPV també ha plantejat que aquesta negociació s’hauria d’haver portat a terme abans de finalitzar el passat curs i que el fet que aquests ensenyaments no compten amb un ROF vigent encara fa més necessària la definició de mols aspectes essencials pel correcte funcionament dels centres afectats.

Entre molts altres aspectes que el Sindicat ha demanat clarificar, millorar o modificar podem citar la demanda d’incloure la figura de la coordinadora d’igualtat en la línia del que emana de la llei 23/2018, algunes discordances de dates pel que fa a la publicació i entrega de les guies docents, concreció en aspectes que quedaven difusos, problemes amb les dates de períodes d’exàmens i els marges corresponents per les correccions i possibles reclamacions i revisions d’exàmens, etc.
En quant a l’horari del professorat, el Sindicat ha recordat, entre d’altres, que continuem reivindicat les 18 h lectives màxim, que no apareixen en les instruccions concrecions per la reducció horària corresponent als diferents càrrecs, a les tutories dels TFT/TFM, definició de la prelació en l’assignació de grups i horaris, ni una definició relativa a les hores d’investigació mostrant el seu desacord amb com s’està plantejant en general aquest tema i tornant a demanar urgentment negociar aquest aspecte, i d’altres també essencials, per aquests ensenyaments. Si bé haurien de recollir-se en el ROF, mentrestant no es negocie eixe reglament al menys haurien de quedar delimitats i/o reflectits d’alguna manera al document d’instruccions d’inici de curs.
En quant a la reducció horària corresponent a les direccions STEPV ha demanat que desaparega la paraula “mínima” quan es parla de les hores de dedicació a la docència dels equips directius i ha traslladat que no s’accepta el paràgraf que en cas d’IT del professorat la resta del departament didàctic hauria d’assumir la docència dels estudiants afectats.
D’altra banda el Sindicat ha recordat que si bé l’ISEACV ara està adscrit a la nova Conselleria d’Innovació i Universitats fins que el personal dels centres no siga assumit per l’ISEACV i continue depenent de la Direcció General de Centres i Personal Docent, tot allò que afecte les condicions laborals del professorat ha de ser negociat en el si de la Mesa Sectorial de Personal Docent no Universitari.
Al torn obert, STEPV ha criticat la convocatòria de proves específiques d’aptitud pel personal que al llarg del curs passat va integrar les borses per la via de la difícil cobertura; per les formes, el moment inoportú (coincidint amb la realització de les oposicions), la manca de criteris clars, la manca d’informació adreçada als convocats i d’altres aspectes inacceptables.
Finalment, STEPV ha assenyalat que a aquestes alçades s’haurien d’haver revertit ja totes les retallades i que hauríem de parlar únicament de jornades completes o mitjes jornades i no de les jornades laborals precaritzades que malauradament s’estan consolidant com una cosa habitual i no resultat de circumstàncies molt específiques, reduïdes i raonades. En quant als permisos i llicències el Sindicat ha recordat que està pendent la negociació i que quan aquesta es porte a terme s’haurà de tindre en compte la idiosincràsia i particularitats dels ensenyaments artístics.