El Sindicat amb la Seguretat i Salut Laboral

El dia 28 d’abril commemorarem el Dia Internacional de la Seguretat i la Salut Laboral en el Treball

dimarts 12 abril 2022 13:09 h

S’acosta el Dia Mundial de la Seguretat i la Salut en el Treball que se celebra anualment el 28 d’abril, per promore la prevenció dels accidents del treball i les malalties professionals arreu del món. D’aquesta manera, l’Organització Internacional del Treball (OIT) contribueix a posar el focus de l’atenció internacional sobre la magnitud del problema i sobre com la creació i la promoció d’una cultura preventiva de la seguretat i la salut laboral, pot ajudar a reduir el nombre de lesions, morts i altres malalties professionals.

Per a celebrar aquest dia l’STEPV en el marc de la seua campanya REFORCEM  LA PARTICIPACIÓ, començarà des del 28 d’abril fins a finals d’any una campanya d’assessorament i informació respecte de totes les qüestions de la política de prevenció dels riscos laborals als centres docents del País Valencià.

COM SOL·LICITAR-HO?

Tot centre docent del País Valencià ho podrà sol·licitar al seu permanent sindical o per correu al sindicat, a l’adreça

Així, doncs, les delegades i delegats de seguretat i salut laboral de l’STEPV del Comité de Seguretat i Salut Laboral de cada demarcació territorial duran a terme aquestes assemblees.

DE QUÈ  US INFORMAREM?

1. QUÈ ÉS LA SEGURETAT I LA SALUT LABORAL?
2. QUINA NORMATIVA REGULA LA SEGURETAT I LA SALUT LABORAL?
3. ESTRUCTURA

QUÈ HI FEM? DESCRIPCIÓ I FUNCIONS DELS ÒRGANS

-COMISSIÓ PARITÀRIA DE SEGURETAT I SALUT EN EL TREBALL (COPASESA)

-COMISSIÓ SECTORIAL DE SEGURETAT I SALUT EN EL TREBALL (COSSESESA)

-PLENARI Comité de Seguretat i Salut laboral del personal Docent no universitari de cada província

-DELEGADA/DELEGAT de Seguretat i Salut Laboral..

-PERMANENT del Comité de Seguretat i Salut laboral…

-UNITAT DE RESOLUCIÓ DE CONFLICTES: URC

-INVASSAT. Servei de prevenció de riscos laborals

DE QUÈ podeu parlar – de què pot estar satisfeta la nostra afiliació i, per descomptat, tot el sector docent?

-ALLIOLI extra gener 2022 “Què hem fet en els darrers mesos?”

-Treball focalitzat en la seguretat davant la situació a causa de la pandèmia o plans de contingència i continuïtat.

-STEPV fa contínues revisions i aportacions, AL·LEGACIONS i esmenes

TREBALL CONTINUAT PER LA SSL DE LES I DELS TREBALLADORS DE L’ENSENYAMENT

-AGRESSIONS AL PROFESSORAT.

-ALTERACIONS GREUS DE LA CONVIVÈNCIA, BARALLES, ACTUACIONS

-COORDINADOR RISCS LABORALS a cada centre

-MÚTUES d’atenció mèdica: denúncia per l’externalització de serveis

-FORMACIÓ EN MATÈRIA PREVENTIVA

-AVALUACIONS DE RISCOS ALS CENTRES

-RESOLUCIÓ D’INCIDÈNCIES: problemes concrets en els centres

-INSPECCIÓ DE TREBALL

-ADAPTACIONS O CANVI DE LLOC DE TREBALL

-ACCIDENT LABORAL

-VIGILÀNCIA DE LA SALUT

-COMISSIONS DE SERVEI PER INFORME MEDICOLABORAL

-REIVINDICACIONS D’STEPV EN MÀTERIA DE SEGURETAT I SALUT LABORAL

-EQUIP DE DELEGATS I DELEGADES DE SEGURETAT A LA VOSTRA DISPOSICIÓ #utitlitzaNS

DESTAQUEM (novetat)

FRUIT DE LA LLUITA DE L’STEPV, LA INSPECCIÓ DE TREBALL REQUEREIX A LA CONSELLERIA D’EDUCACIÓ L’ADOPCIÓ DE MESURES PREVENTIVES A LES ESCOLES OFICIALS D’IDIOMES.

-La Inspecció de Treball va comunicar a l’STEPV el requeriment que ha fet a la Conselleria d’Educació en el qual l’insta a adoptar les mesures preventives següents en el termini de 4 mesos:

-Revisió de la planificació preventiva de tots els llocs de treball dels centres Escola Oficial d’Idiomes, actualitzant les mesures implantades i concretant terminis d’execució de les que no ho estiguen. Fundació i planificació de les avaluacions específiques que es troben pendents de realització en eixe moment.

-Que es procedisca a practicar els procediments mèdics a totes les treballadores i treballadors exposats a riscos per Pantalles de Visualització de Dades o per malaltia professional.

Ha passat el termini que tenia la Conselleria d’Educació per acomplir el requeriment de vigilància de la salut.

STEPV preguntarà per escrit a la Conselleria quines accions té previstes o estan realitzant per a acomplir el requeriment de la Inspecció de Treball.  L’exigència de l’acompliment de la LLEI és necessària per a continuar exigint per la via administrativa i dels Comités l’acompliment del requeriment, per altra banda el Sindicat no descarta accions de carrer.

Reforcem l’Educació!

Reforcem la participació!