Condicions laborals

El professorat d’Orientació en CEIP continua reclamant flexibilitat horària

STEPV ha demanat una reunió urgent a la Directora General d’Educació Inclusiva i està estudiant la impugnació de les instruccions d’inici de curs pel que fa a l’horari d’aquest professorat

Un moment de la manifesració del professorat d'orientació el passat 30 d'abril

dimecres 21 setembre 2022 18:52 h

STEPV va convocar ahir una assemblea de professorat d’Orientació Educativa a la qual van assistir centenars de docents d’aquesta especialitat. La idea de l’assemblea era valorar la situació després que el curs passat s’aplicara el nou model d’orientació derivat del Decret 72/2021 d’orientació, que va suprimir els SPES i dotar els col·legis d’infantil i primària de professorat d’orientació, del cos de secundària.

El curs passat la integració d’aquest professorat va generar molts problemes per la diferent manera d’organitzar els horaris en secundària respecte a primària. En secundària, el professorat d’orientació té més flexibilitat horària que en els CEIP, fet que limita el compliment de les seues funcions, ha empijorat les seues condicions laborals i la seua conciliació.
Les coordinacions dels equips d’orientació o dels equips de zona no compten amb cap descompte horari ni retributiu. A més, les persones orientadores als CEIP tampoc poden ser cap de departament, ni cobrar eixe complement al que sí tenen dret en secundària.
A aquests greuges comparatius, se suma el fet que hi ha centres en els quals el professorat d’orientació no disposa de les condicions materials de treball per desenvolupar la seua feina, com un simple ordinador. Els centres tampoc disposen de partides pressupostàries per a la compra del material específic i necessari perquè el professorat d’orientació desenvolupe les seues tasques.
Fins i tot, en alguns centres se’ls estan assignant tasques que no només estarien fora de les seues funcions i atribucions docents, sinò que dificulten el correcte desenvolupament de les funcions que sí tenen assigades.
Aquestes són algunes de les situacions que es venen arrossegant des del curs passat i que encara no tenen solució. La intervenció del sindicat el curs passat i la mobilització del col·lectiu, com la manifestació el passat 30 d’abril convocada per STEPV, van aconseguir que s’introduiren algunes millores i s’enviaren circulars als centres per aclarir les funcions d’aquest professorat, que són diferents a la resta de mestres dels centres i necessiten una flexibilitat horària i unes condicions materials de treball específiques per desenvolupar la seua tasca, però aquestes millores són totalment insuficients.
És per això que STEPV ha demanat una reunió urgent a la Directora General d’Orientació per a traslladar-li aquestes situacions i està estudiant jurídicament la impugnació de les instruccions d’inici de curs per aconseguir aquesta flexibilitat en l’horari, perquè les condicions laborals d’aquest professorat han empitjorat considerablement.

21 de setembre de 2022