Universitats públiques

Adeu, Carolina Pascual, adeu!

Josefina Bueno substitueix Carolina Pascual al front de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital

dimarts 17 maig 2022 13:46 h

La Consellera ha deixat el seu càrrec amb la mateixa intranscendència amb la qual el va exercir. Acaba així una fase que ningú pot estar segur que hi haja començat, almenys pel que fa a les universitats públiques valencianes. Diuen que la Consellera Pascual era una aposta personal del President Puig, però la realitat demostra que no ha estat la persona més encertada.

Carolina Pascual estava al càrrec de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, és per això que, durant aquest temps al càrrec d’aquesta Conselleria, sembla que ha esmerçat tots els esforços en la part d’innovació i la digitalització, ja que malgrat no conéixer tampoc els grans assoliments en aquesta matèria però, el que sí que hom pot assegurar és que en les universitats no s’hi ha esmerçat.

La Consellera va prendre possessió amb el conveni col·lectiu pendent de signatura i se’n va sense avançar-hi gens. Allò més greu és que no hem vist cap capacitat de trobar una eixida del carreró en què el Conseller Marzà va deixar el conveni col·lectiu. Tot el seu pla per aconseguir l’autorització del Govern de l’Estat per poder implementar les millores econòmiques del Conveni era, en les seues paraules, telefonar totes les setmanes al Ministre Castells, mesura que des del Sindicat ja anunciàvem que era insuficent, alhora que li plantejàvem diferents escenaris alternatius.

El seu bagatge en el diàleg ha estat una única sessió del Fòrum de Diàleg de les Universitats Públiques i una altra de la Mesa Negociadora Sectorial que va acabar pràcticament tan prompte com va començar, en no ser capaç ni de consensuar com havíem de prendre els acords en aquesta Mesa. Des del Sindicat destaquem la manca de voluntat de diàleg amb les organitzacions sindicals, o almenys amb STEPV, ja que ha sigut insuficent.

Bàsicament aquesta és la història de les aventures i desventures de la Consellera Pascual. La primera Consellera descentralitzada, amb la seu a Alacant, que no ha sabut o no ha volgut tindre rellevància en el Consell de la Generalitat. Des d’STEPV, li desitgem tots els èxits en la seua vida personal i professional.

Ara torna Josefina Bueno a la política universitària valenciana, deixant el seu retir en el Senat. Esperem que arribarà amb les piles recarregades per posar fil a l’agulla a aquell conveni col·lectiu que es va negociar essent ella la Directora General d’Universitats. Des del Sindicat desitgem que ara siga capaç de desfer tot l’embolic provocat.

En aquest sentit, STEPV-Iv sol·licitarà una reunió amb la nova Consellera del sector d’Universitat per donar-li a conéixer totes les mesures a implementar en el sector per millorar la defensa de les condicions laborals del personal que hi treballa.