Oposicions

Actualitzacions, guies i informació sobre el procés d'oposicions docents.

Oposicions

Oposicions País Valencià

Sobre els temaris vigents en les pròximes oposicions

06 febrer 2018

El Ministeri d’Educació ha imposat, amb l’opinió en contra dels sindicats presents en la Mesa Sectorial del Ministeri, la substitució dels temaris actuals pels nous temaris a partir de 2020.
Al País Valencià, la Conselleria ha anunciat la seua proposta de convocatòria d’oposicions per cossos per als pròxims anys: en 2018, cos de mestres; en 2019 i 2020, secundària i resta de cossos; i en 2021, cos de mestres. La resta de comunitats autònomes començarà enguany amb les oposicions a secundària i resta de cossos i, en 2019, amb mestres. En 2020 i 2021, coincidirà amb les que es convoquen ací.
D’aquesta manera, al País Valencià, les persones aspirants a les oposicions al cos de mestres de 2018 (ja publicades en l’oferta pública d’ocupació) es presentaran amb els temaris actualment vigents, mentre que en 2021 s’hauran de presentar amb els nous temaris. En canvi, les persones aspirants a secundària i resta de cossos que es presenten en 2019 i 2020 ho hauran de fer amb temaris diferents cada una de les convocatòries.
La Confederació d’STES i altres sindicats presents en al Mesa Sectorial del Ministeri d’Educació s’hi van oposar al canvi de temaris, almenys fins que no passara aquesta oferta d’oposicions massives prevista fins a 2022 (tot i que al País Valencià està prevista fins a 2021), perquè es pot donar el cas que aspirants que no superen les proves un any s’hagen de presentar a les següents amb temaris nous, fet que pot dificultar la superació de les proves. Tanmateix, el Ministeri no ha tingut en compte les peticions sindicals i ha imposat els canvis de temaris.
Per al cas de l’especialitat de Valencià, Llengua i Literatura, cal tindre en compte que l’elaboració dels temaris és competència autonòmica i encara no hi ha una proposta per la Conselleria d’Educació sobre els nous temaris.
En aquest enllaç trobareu els temaris actuals
I ací la proposta de nous temaris(busqueu l’entrada del 23 de novembre de 2017), que encara no s’han publicat en el BOE.

Oposicions Comunitats Autònomes

Oposicions País Valencià

Esborranys de nous temaris d’oposicions

23 novembre 2017

En la Mesa Sectorial del Ministeri del 23 de novembre de 2017 es van facilitar els esborranys dels nous temaris que s’aplicaran a partir de 2019. En les oposicions de 2018 es mantenen els que estan en vigor actualment. Fins que els nous temaris no es publiquen en el BOE no són definitius.

INFANTIL I PRIMÀRIA

SECUNDÀRIA

El temari de l’especialitat de Valencià: llengua i literatura és competència autonòmica. L’esborrany encara no està disponible si és que es modifica.

PROFESSORAT TÈCNIC FP

ESCOLES OFICIALS D’IDIOMES

El certificat digital o cl@ve

Davant la publicació de la convocatòria d’oposicions del Cos de Mestres 2018, previsiblement al llarg del mes d’abril, la Conselleria d’Educació va a implementar com a novetat la inscripció en línia a les proves de l’oposició. No serà possible cap inscripció en format paper.

Com ho faig

Guies