Condicions laborals

STEPV insisteix a la Conselleria perquè tanque les escoles fins la setmana que ve

El Sindicat ha estat fent gestions en Conselleria perquè tanque els centres educatius i evite que l’alumnat i el professorat passe el fred que han passat avui en els pròxims dies

dijous 07 gener 2021 17:37 h

STEPV ha estat fent seguiment de la situació en els centres educatius valencians per comprovar l’impacte de l’ona de fred a les aules i, com era previsible, les baixes temperatures i la problemàtica de mantindre les aules ventilades han fet que l’alumnat i el professorat estiga sotmés a un estrès tèrmic que dificulta enormement la docència en condicions i posa en risc la salut de la comunitat educativa.

És per això que el Sindicat ha estat fent gestions a la Conselleria per tornar a demanar que es tanquen els centres educatius fins a la setmana que ve, quan la borrasca remeta i les temperatures siguen més «normals» per a l’època.
De moment la Conselleria mantindrà oberts els centres educatius però es traslladarà la petició del Sindicat al Conseller. Esperem que s’atenga aquesta petició ja que demà les temperatures seran encara més baixes, segons les previsions meteorològiques. Si avui ja ha faltat molt d’alumnat a les aules, el Sindicat preveu que demà encara faltarà més alumnat per evitar tornar a passar per la mateixa situació que durant la jornada d’avui. Per tant, no té massa sentit mantindre els centres oberts en aquestes circumstàncies. En tot cas, es poden mantindre oberts els serveis de menjador per aquell alumnat que el necessita per les seues condicions econòmiques.
STEPV porta demanant des del 18 de desembre l’ajornament de la represa de l’activitat lectiva a l’11 de gener, davant l’evolució de la pandèmia, a la qual s’ha afegit aquesta onada de fred que està empitjorant encara més la situació als centres educatius. No és aconsellable mantindre les escoles obertes en aquestes condicions com bé hem tingut ocasió de comprovar durant la jornada d’avui en què el Sindicat està rebent multitud de queixes sobre les condicions en què s’està treballant als centres educatius i el fred que està patint l’alumnat i el professorat.