STEPV exigeix la reducció de ràtios, de la burocràcia i la recuperació del poder adquisitiu en la Junta de Portaveus

La Conselleria es compromet a negociar les plantilles docents en març i abril

Concentració a l'IES María Enríquez de Gandia per exigir la substitució dels conserges que falten

dijous 17 febrer 2022 14:20 h

Aquest matí ha tingut lloc la Junta de Portaveus que STEPV va proposar convocar el passat 20 de gener per a plantejar temes de negociació el que queda de curs. La Junta de Portaveus és la reunió entre la Conselleria i les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial d’Educació per a tractar els temes de negociació.

La Conselleria ha facilitat una proposta de negociació fins a novembre de 2022, en la qual s’han incorporat nous temes als que va proposar en la darrera Junta de Portaveus del passat 17 de setembre, que adjuntem.
STEPV ha plantejat que la negociació de les plantilles docents (prevista en setembre per a desembre i gener i ara per a març i abril) siga una realitat (fa anys que la Conselleria en proposa la negociació però no es compleix) i que es duga a terme una negociació real i amb el temps necessari per a tancar unes plantilles en consonància a les necessitats de professorat i personal no docent en els centres educatius.
El Sindicat també ha demanat que s’incorpore al calendari la negociació de la baixada de ràtios en els centres educatius i la reducció de la càrrega burocràtica del professorat, així com la cobertura immediata del PAS en els centres. Igualment, la recuperació del poder adquisitiu i l’equiparació salarial amb altres territoris també ha sigut una exigència del sindicat.
També hem exigit el compliment dels acords retributius derivats del fons addicional de la massa salarial que encara no s’han acomplert: bretxa salarial entre homes i dones i triennis i sexennis del professorat en pràctiques de 2019.
Adjuntem les demandes que ha fet el Sindicat en la Junta de Portaveus.
La Conselleria, encaçalada pel Secretari Autonòmic d’Educació, ha contestat el següent a les propostes del sindicat:
- Plantilles: es comprometen a negociar-les, tot i que depenen també dels decrets de currículum derivats de la LOMLOE. Es comprometen a continuar incrementar el personal d’administració i serveis (la pandèmia ha obligat a paralitzar aquest increment en benifici de més professorat). També estan estudiant incorporar personal educador social a les plantilles dels centres en barris d’especial dificultat.
- Ràtios: han fet un esforç per incrementar el nombre de professorat estructural en els centres, fet que ha facilitat que la ràtio professorat-alumne millore. També han baixat les ràtios en determinades localitats. No descarten continuar treballant la qüestió de les ràtios més endavant, però no per al curs que ve.
- Poder adquisitiu: vinculen la recuperació del poder adquisitiu del professorat al de la resta de funcionariat. No comparteixen que es produïsca una negociació específica únicament de professorat.
- Burocràcia: estan treballant en les modificacions normatives necessàries per a reduir la burocràcia i, quan ho tinguen tancat, ho traslladaran a la mesa sectorial.
- Acords retributius pendents d’aplicació: estan treballant precisament perquè aquest mes de febrer o, si no, en març, es puguen abonar les qüestions pendents. També estan treballant en un decret perquè el funcionariat en pràctiques cobre els triennis i sexennis. Calculen que el decret estarà en març.
El Sindicat ha contestat que no està d’acord en què no es puga negociar els aspectes retributius del professorat al marge de la resta de funcionariat, perquè la Mesa Sectorial d’Educació és perfectament competent per a fer-ho en qualsevol moment. Quant a les ràtios, el sindicat reconeix que la Conselleria ha fet esforços per reduir les ràtios i agraeix que no es tanque a la negociació d’aquest tema, però és urgent abordar-lo.
El Sindicat ha preguntat també sobre la publicació de l’ordre de jornada. La Conselleria ha explicat que està en el Jurídic Consultiu, últim pas per a la seua publicació, i volen que es puga aplicar ja per al curs que ve.

- Proposta de Conselleria
- Proposta de STEPV