Professorat interí

El MECD aposta solament per mantenir el RD 276/2007 amb lleugers canvis en la fase de concurs

Mesa Sectorial en el Ministeri d’Educació sobre el procés d’estabilització de l’ocupació docent. STEs-i alerta d’un ERO massiu i la majoria de la representació sindical exigeix un sistema d’accés transitori i excepcional

Imatge del Ministeri d'Edudcació a Madrid

dijous 26 octubre 2017 19:27 h

Després de quatre mesos de la primera mesa sectorial per a negociar l’aplicació de l’Acord per a la Millora de l’Ocupació Pública, avui s’ha celebrat la segona reunió per a començar a concretar els termes de la negociació, que continuarà el pròxim 7 de novembre.

Per la informació del MECD procedent de les administracions autonòmiques, molt parcial i incompleta, sobre els criteris per a determinar les places que seran objecte de les pròximes convocatòries, s’evidencia la disparitat metodològica que les comunitats autònomes estan aplicant en els seus àmbits educatius respectius. STEs-i exigim que era necessari unificar aquests criteris i coordinar les futures convocatòries en els diferents territoris, però a hores d’ara constatem el desinterès per a acordar la necessària homogeneïtat de criteris per part dels diferents territoris així com el període per a la seua execució: la proposta inicial del Ministeri, a la qual donen suport la majoria d’organitzacions sindicals, de realitzar-les a través de tres ofertes d’ocupació pública (2017-2019) i executar-les en cinc convocatòries (2018-2022) no s’està seguint en diverses CCAA.
El més preocupant dels temes tractats ha sigut el relacionat amb el sistema d’ingrés en la funció pública docent. El MECD, com ja havia afirmat en la mesa de juny, pretén mantenir el RD 276/2007 actualment en vigor, amb un retoc parcial del barem de la fase concurs en la valoració de l’experiència docent. La majoria sindical present en la mesa ha defensat que estem davant una situació extraordinària i açò requereix actuacions extraordinàries. En aquest sentit, STEs-i hem manifestat que defensem com a model ordinari l’accés diferenciat o la consolidació a través de l’art. 61.6 del EBEP. Ara bé, donades les limitacions imposades per a la negociació en aquesta mesa sectorial i la situació excepcional per l’aplicació de l’Acord per a la millora de l’ocupació pública de 29 de març i els Pressupostos Generals de l’Estat de 2017, entenem que el RD 276/2007 no serveix per a l’objectiu que es pretén. Per a STEs-i, la reducció de la taxa d’interinitat al 8% no pot suposar de cap manera un ERO massiu en l’Educació pública. Demandem negociar i cercar les millors opcions perquè el professorat interí consolide el seu lloc de treball i, per a açò, defensem que, a més d’incrementar el valor de l’experiència docent, s’han de millorar almenys altres aspectes:

1. Fase d’oposició:
a. No a les proves eliminatòries.
b. Incrementar el nombre de temes a triar.
c. Eliminació de l’exercici pràctic de les especialitats (com va ocórrer en les OEP transitòries LOGSE i LOE)
d. Pràctics relacionats amb la pràctica docent i competència didàctica.
2. Fase de concurs:
a. Major valoració de l’experiència docent fins als límits legals permesos i increment del temps de serveis computable.
b. Incrementar la ponderació de la fase de concurs fins al màxim legal permès.
c. Revisar l’equivalència de titulacions.
En honor de la qualitat educativa i en defensa dels drets laborals, els STEs requerim també a les administracions educatives autonòmiques perquè defensen davant el MECD la necessitat d’un sistema d’ingrés excepcional que permeta la consolidació en l’ocupació del professorat interí.
A més, STEs-i apostem també per la unitat sindical per a aconseguir aquests objectius i recorrerem a la mobilització que el professorat interí demanda si les administracions i el Ministeri d’Educació no donen una resposta satisfactòria a totes aquestes demandes.

Secretariat d’STEs-intersindical