Professorat interí

STEs-i i FEDI es reuneixen per analitzar la problemàtica de la interinitat

La trobada, que va tindre lloc a Múrcia, va reunir col·lectius de professorat interí de diferents territoris de l’Estat espanyol.

Una vista de la reunió de STEs amb FEDI.

dilluns 17 octubre 2016 12:48 h

El 15 d’octubre, a iniciativa de la Confederació d’STEs-i i la FEDI (Federació Estatal de Docents Interins), va tindre lloc a la ciutat de Múrcia una trobada entre col·lectius de professorat interí de diferents territoris de l’Estat espanyol per analitzar la problemàtica de la interinitat en la docència del sistema públic d’ensenyament no universitari i estudiar mesures per resoldre-la.

La reunió és conseqüència de l’acord entre les dues organitzacions aconseguit el 31 de maig per conscienciar el professorat afectat que és urgent adoptar mesures de lluita i proposar remeis normatius que posen fi a la interinitat integrant el funcionariat interí docent de manera definitiva en la Funció Pública Docent.

Les retallades educatives dutes a terme pels últims governs, especialment pel del Partit Popular, que encara es manté en funcions, han agreujat les taxes d’interinitat i de precarietat laboral del professorat fins a arribar a extrems mai assolits en les últimes dècades, amb una incidència molt negativa en la qualitat de l’educació pública. De fet, el professorat interí s’ha eternitzat i està ocupant vacants estructurals en els centres públics, la qual cosa suposa una perversió del concepte d’interinitat i un clar frau de llei, com adverteix el TJUE. Resoldre aquest problema és, per tant, no només una qüestió de justícia laboral sinó també de garantir el dret fonamental a l’educació.

Les organitzacions assistents, entre les quals hi havia AIDMUR, ADI, AFID i la Coordinadora de Professorat Interí del País Valencià, defenem que la resposta justa a les reivindicacions laborals del col·lectiu no pot ser altra que, havent establit prèviament pactes d’estabilitat que garantisquen la continuïtat laboral del professorat afectat, l’establiment d’un procés de consolidació dels llocs de treball com a funcionaris i funcionàries de carrera, raó per la qual proposem un sistema d’accés diferenciat a la Funció Pública Docent.

Per seguir avançant en el camí emprés, estudiarem, dins dels nostres òrgans, la conveniència de posar en marxa una plataforma de lluita que consciencie tot el professorat interí de la necessitat d’unir esforços en la lluita per a la consecució dels canvis legislatius necessaris que facen possible la funcionarització del col·lectiu sense oblidar, per descomptat, aquelles companyes i companys que han perdut el lloc de treball com a conseqüència de la política de retallades.