Mobilitzacions

Manifesta’t al carrer contra la LOMQE i les retallades

Com a continuació de les mobilitzacions contra les retallades i la LOMQE, agreujada pel segon esborrany presentat aquesta setmana pel Ministeri d’Educació, STEPV us convoca a les mobilitzacions següents:

dimecres 05 desembre 2012 14:14 h

- Concentració 12 desembre a Gandia, a les 18. 30 h, plaça de l’Ajuntament. Convoca STEPV i l’Assemblea de Professorat de Gandia.

- Manifestació 13 desembre a València, a les 18 h, des de Sant Agustí fins a la plaça de la Mare de Déu. Convoca la Plataforma per l’Ensenyament Públic.
- Concentració 13 desembre a Alacant, a les 18.30 h, plaça de la Muntanyeta. Convoca la Plataforma per l’Ensenyament Públic d’Alacant.
- Manifestació 15 de desembre a Castelló, a les 18h, des de la plaça de la Independència (la Farola) (fira d’entitats de matí i concert després de la manifestació d’Obrint Pas, KOP i Agraviats). Convoca Castelló per la Llengua.
- Manifestació 17 de desembre a València, a les 18 h, des de les Torres dels Serrans de València (coincidint amb el debat dels pressuposts en les Corts valencianes). “Per uns pressuposts més socials, justs i solidaris. Per les persones i la justícia social”. Convoca: Xarxa de Xarxes i Cimera Social del País Valencià.
- Divendres 21 de desembre. Divendres negre pels serveis públics. Concentracions a la porta dels centres de treball i de delegats i delegades sindicals en Delegació de Govern a les 10 h. Dinars reivindicatius a les places dels pobles i les ciutats contra les retallades en educació i en els serveis públics (porteu el dinar de casa). A les 14h.
- Gener 2013, tancades i assemblees informatives en tots els centres educatius contra la LOMQE i manifestació a València, dissabte 26 de gener. Convoca: Plataforma per l’Ensenyament Públic.
Descarrega’t les convocatòries i difon-les!
Gràcies.

Comunicat de la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca mobilitzacions contra la LOMQE els dies 13 i 15 de desembre.
Amb el lema “Enfront de les retallades i la LOMQE ‘DEFENSEM L’ESCOLA PÚBLICA I EN VALENCIÀ’”, la PDEP convoca una jornada de lluita i dues manifestacions a València i a Castelló. La Plataforma, d’àmbit autonòmic i formada per les organitzacions FAPA-València, Escola Valenciana, STEPV, FE CCOO PV, FETE UGT PV, CAVE-COVA, CGT, FAAVEM, SEPC, BEA, Campus Jove, Sindicat d’Estudiants, Associació de Directors de Primària, Associació de Directors de Secundària, Moviments de Renovació Pedagògica, ADIDE, FAPA-Enric Valor i FAPA-Penyagolosa ha decidit aquest matí secundar la convocatòria de la Plataforma en Defensa de la Enseñanza Pública contra el projecte de Llei Orgànica per a al Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE) que ha presentat el ministre d’Educació, Jose Ignacio Wert, a la Conferència Sectorial d’Educació.
La Plataforma ha decidit convocar protestes en l’àmbit autonòmic, en primer lloc, per l’agressió que suposa contra els drets lingüístics i contra l’ensenyament en valencià el tractament que es fa en la proposta de Llei Orgànica de l’Ensenyament en Llengües Cooficials; a aquest atac cal afegir el seguit d’imposicions que pretén el ministre amb la proposta de llei, com són: la pèrdua de participació de la comunitat educativa en els centres, el caràcter mercantilista i competitiu de l’educació, la segregació de l’alumnat i la pèrdua del caràcter compensador de desigualtats de l’educació i, en resum, un model neoliberal, classista i autoritari de l’ensenyament.
Des de la Plataforma també s’ha valorat que al País Valencià aquesta política econòmica i educativa està trobant ressò i amplificació en l’administració educativa per part de la Conselleria d’Educació, que aplica els seus principis i els amplifica amb les retallades i mala gestió econòmica que estan suposant pèrdua d’atenció educativa, minva de l’educació compensatòria, reducció de les beques, pèrdua del servei de menjador i de transport escolar i retallades salarials i en les condicions laborals de les treballadores i treballadors de l’ensenyament.
En conseqüencia, la Plataforma convoca amb el lema general emprat aquest curs “Posa fil a l’agulla” i amb el lema específic “Enfront de les retallades i a la LOMQE ‘Defensem l’Escola Pública i en valencià’” una jornada de lluita als centres educatius (amb reunions de claustres, departaments o consells escolars i concentracions a l’hora del pati), una manifestació a València, el dijous 13 de desembre, a les 18 h, a la plaça de Sant Agustí i s’adhereix a la convocatòria realitzada per la Plataforma Castelló per la Llengua per al dissabte 15, a les 18 h, a la plaça de la Independència de Castelló de la Plana.
Aquestes accions són l’inici de les mobilitzacions que es convoquen des de la mateixa organització contra les retallades i contra la política educativa de Wert i de Catalá, que tenen com a primeres accions a seguir dinars reivindicatius el proper 21 de desembre i tancades i assemblees informatives als centres educatius al llarg del mes de gener.