Plantilles docents

STEPV valora positivament l’esborrany definitiu de les plantilles d’Infantil i Primària

La plantilla s’incrementarà en 3000 docents més. El Sindicat ha presentat una proposta de millora del document a Conselleria en alguns apartats

dilluns 03 abril 2023 16:31 h

Aquest matí el Secretariat Nacional de STEPV s’ha reunit amb urgència per a analitzar el darrer esborrany de plantilles d’infantil i primària i la signatura d’un acord el pròxim dimecres 5 d’abril.

S’han acceptat moltes de les propostes presentades pel Sindicat durant la negociació

El Secretariat ha valorat que la proposta de Conselleria accepta moltes de les peticions trasllades pel Sindicat com l’educador/a en cada unitat d’infantil 2-3 any; l’increment del professorat de Pedagogia Terapèutica, incorporar els centres amb particularitats (UECO, motòrics, Educació Especial, singulars) que no estaven previstos en el primer esborrany.
Un altre aspecte que STEPV va proposar i que ha sigut determinant per aconseguir l’increment de 3.000 docents més en dos cursos va ser la proposta, acceptada per la Conselleria, d’aplicar les plantilles progressivament, perquè en un principi s’estava elaborant la proposta d’acord amb els pressupostos de 2023. En aplicar-ho progressivament en dos cursos s’ha incrementat el nombre de llocs de treball que es crearan ja que també es tindrà en compte el pressupost de 2024, fet que ha comptat amb el vistiplau de la Conselleria d’Hisenda.
Altres propostes inicials amb les qual el Sindicat no hi estava d’acord s’han minimitzat, com la catalogació amb el B2 d’anglés d’entre un 20% i un 25% dels llocs de treball, que s’ha reduït a un 10%. STEPV considera que s’ha d’incrementar la plantilla de professorat d’anglés per atendre el plurilingüisme i evitar que recaiga sobre la resta de professorat. Tot i que es manté la catalogació de places en anglés, aquesta s’ha reduït al mínim.
Igualment l’elecció de la especialitat per un lloc de treball s’ha reduït al màxim, limitant-se a un per a la major part dels centres. Aquesta elecció de perfils ja es produïa en el PAM i el sindicat considera que és millor tindre plantilles completes i estables que determinar llocs de catàleg que poden variar i comportar desplaçaments o supressions.
El Sindicat ha fet arribar una proposta a la Conselleria perquè amb la catalogació en anglés o amb la proposta de perfils d’especialitat no comporte aquest desplaçament o supressió. Encara que s’ha minimitzat al màxim es poden produir aquestes situacions.

Consulta ací el darrer esborrany