Oposicions

STEPV guanya la sentència contra la prova sobre la capacitat de tutela a les oposicions d’Arts Plàstiques i Disseny

La sentència no afecta les persones que ja han aprovat les oposicions i han estat nomenades funcionàries en pràctiques o de carrera

dilluns 14 febrer 2022 11:28 h

En les oposicions al cos de professorat d’Arts Plàstiques i Disseny de 2019, la Conselleria va incorporar una prova pràctica per a demostrar la capacitat de tutela de les investigacions de l’alumnat, que incomplia el RD 276/2007 d’ingrés a la funció pública docent.

La Conselleria no pot introduir en les pròximes oposicions aquesta prova pràctica

El Sindicat va exigir la retirada d’aquesta prova en la negociació de l’esborrany de la convocatòria d’oposicions de 2019, però la Conselleria s’hi va negar i el Sindicat va anunciar la presentació d’un recurs contenciós. Com que la Conselleria va mantindre la prova a les següents oposicions de 2021, el Sindicat va fer una extensió de la demanda a aquesta convocatòria.
Finalment, el Tribunal Superior de Justícia ha fallat a favor dels arguments del Sindicat i la Conselleria no pot introduir en les pròximes oposicions aquesta prova, ja que està reservada als ensenyaments que “atenen exclusivament Ensenyances Artístiques Superiors” segons recull el RD 276/2007. Els ensenyaments d’art i disseny no atenen exclusivament els ensenyaments superiors i, per tant, aquesta prova no és exigible.
La sentència també recull la precaució del Sindicat en el moment de presentar la impugnació de no afectar a les persones que ja han superat el procediment selectiu i que aquestes mantinguen el seu nomenament com a funcionàries de carrera o en pràctiques. Per tant, ninguna persona seleccionada es veurà afectada.
STEPV lamenta l’actitud de la Conselleria de no atendre la demanda del sindicat durant la negociació i haver hagut de recórrer a la justícia, quan era claríssim que s’estava vulnerant la norma.