Condicions laborals

El TSJ inadmet l’escrit de STEPV sobre l’execució de sentència contra la resolució que modifica els horaris d’ESO

No s’admet perquè la sentència no és ferma, per la qual cosa, les resolucions de Conselleria que es dicten en execució de les sentències tampoc són procedents, pel mateix motiu

dimarts 19 setembre 2023 20:24 h

La situació és paradoxal, ja que si les sentències per les quals s’anul·la l’obligatorietat d’impartir l’assignatura de Projectes Interdisciplinaris en ESO no són fermes, la Conselleria no hauria d’haver elaborat cap resolució en aplicació d’aquestes sentències, ja que s’està vulnerant el dret al recurs. Aquestes sentències adquiriran fermesa a partir de demà, 20 de setembre.

STEPV sol·licitarà urgentment una reunió a la Conselleria d’Educació per abordar la qüestió i exigir que retire la resoluc

Per tant, ni la Resolució del 12 de juliol de 2023 (per la qual es va deixar sense efecte l’obligatorietat de l’assignatura) ni la Resolució del 31 d’agost per la qual es modifica l’horari d’ESO per a recuperar les dues hores d’aquesta assignatura en 1r, 2n i 3r d’ESO s’haurien d’haver publicat mai en el DOGV. En tot cas, la Conselleria hauria d’haver modificat el Decret de currículum de secundària que regulava aquesta assignatura per haver introduït les correccions escaients.

En conclusió, ens trobem en una situació anòmala, ja que el TSJ no accepta l’incident d’execució de sentència plantejat pel Sindicat perquè la sentència no és ferma i, mentrestant s’està aplicant la resolució de 31 d’agost, es planteja una situació d’indefensió, que obliga el sindicat a plantejar un recurs diferent, en principi contra la pròpia norma que pretén executar una cosa que no és ferma, i intentar un nou pronunciament del TSJ.

Cal tindre en compte que el TSJ només va declarar la nul·litat de certs articles i apartats del Decret de currículum de Secundària, però sense que siga de la seua competència intervindre en el contingut de la normativa que la puga substituir, tot respectant els arguments que van convertir aquests articles en nuls. Aquesta nova normativa precisa i exigeix ​​per a la seua validesa, de negociació amb els sindicats en Mesa Sectorial perquè afecta les condicions laborals del professorat. Com que tot açò no s’ha produït, el Sindicat considera que la resolució del 31 d’agost és totalment irregular i nul·la. En qualsevol cas, l’aclariment de totes aquestes circumstàncies per part del TSJ no s’espera que siga ràpid, sinó que es pot demorar un cert temps.

És per això que el Sindicat sol·licitarà urgentment una reunió a la Conselleria d’Educació per abordar la qüestió i exigir que retire la resolució, que és totalment extemporània.