STEPV es reuneix amb els partits polítics per a tractar la situació del PTFP en la LOMLOE

La proposta de la llei és declarar el cos a extingir i deixar el professorat que no té titulació universitària en els llimbs

divendres 04 desembre 2020 17:22 h

STEPV s’està reunint aquests dies amb representants dels partits polítics amb representació al Senat i/o al Congrés dels Diputats per tal de tractar, entre altres temes, la situació en què quedarà el Professorat Tècnic de Formació Professional (PTFP) si no es modifica l’actual redacció de la LOMLOE, tal i com vam explicar en aquest comunicat.

Tots els partits s’han compromés a fer les oportunes gestions per tal de subsanar aquesta situació

Recordem que la LOMLOE planteja la incorporació del professorat del cos de Professorat Tècnic de Formació Professional (PTFP) al cos de secundària, si té la titulació universitària requerida per a la incorporació a aquest cos. Aquesta mesura soluciona, per al professorat que té aquesta titulació, la discriminació salarial i de drets que pateix actualment, ja que el cos de PTFP és un A2, mentre que el de secundària és un A1, fet que comporta unes retribucions inferiors i una limitació de certs drets respecte al cos de secundària. Ara bé, el professorat tècnic que no disposa de la titulació universitària no pot accedir al cos de secundària i es mantindrà en el cos tècnic, que la llei declara a extingir. Aquest fet, a més, suposa que ningú podrà accedir mai més a aquest cos, ja que les borses de treball no acceptaran més persones i les oposicions que es convocaran a partir d’ara tindran com a requisit una titulació universitària.
Davant d’aquesta situació STEPV ha convocat diverses assemblees de PTFP i ha encetat una roda de reunions amb els partits polítics, tal i com es va comprometre, per tal de plantejar aquesta problemàtica i aportar solucions, que passaria, atenent al principi del cos únic, per adscriure’ls al cos de secundària amb les titulacions de què disposen o, alternativament, canviar d’escala administrativa el cos de PTFP de l’actual A2 a l’A1.
De moment, el Sindicat s’ha reunit amb PSPV, Podem i Compromís i està tancant pròximes reunions amb Esquerra Unida i ERPV. Tots els partits amb els quals s’ha reunit STEPV han entés la problemàtica plantejada i s’han compromés a fer les oportunes gestions per tal de subsanar aquesta situació en què es quedarà el PTFP si no es modifica l’actual redacció de la LOMLOE.
El Sindicat espera que aquestes reunions tinguen una traducció en la nova llei educativa i estarà atent a aquestes possibles modificacions per continuar informant el professorat i, en cas contrari, acordar les accions que es consideren oportunes per evitar aquesta discriminació del PTFP.