Sistemes de protecció

STEPV demana aclariments a la Conselleria sobre la segona dosi de la vacunació

El Sindicat va sol·licitar dimarts passat informació a la Conselleria, però no han donat resposta

dilluns 07 juny 2021 10:57 h

El passat 20 de maig, la Conselleria d’Educació va convocar el Fòrum Educatiu per a començar a tractar la situació per al curs 2021/22. A preguntes del Sindicat la Conselleria, representada pel Conseller, Vicent Marzà, i el Secretari Autonòmic, Miguel Soler, van informar que en dues setmanes tornarien a convocar una reunió per explicar com seria el procés de vacunació de la segona dosi.
Doncs bé, han passat les dues setmanes i no s’ha convocat la reunió. Dimarts passat, 2 de juny, STEPV va sol·licitar a la Conselleria un aclariment sobre l’organització de la segona dosi, atenent que la Conselleria de Sanitat estava informant que es comunicaria per SMS amb el personal que havia rebut la primera dosi, però sense informar si aquest procediment també afecta el personal que treballa als centres educatius i que s’havia vacunat mitjançant la campanya organitzada per les conselleries d’educació i sanitat a finals de març.

La Conselleria no ha contestat la petició d’informació enviada pel Sindicat i només ha publicat en el seu web una informació adreçada al personal que encara no s’ha vacunat. Res més.
El Sindicat està rebent moltes consultes sobre el procediment de vacunació de la segona dosi que no tenen resposta encara perquè la Conselleria no informa. No sabem si el personal dels centres rebran un SMS o seran convocats en un procediment similar al de març.
Quant a la polèmica sobre quina vacuna cal administrar en la segona dosi, el Sindicat considera que, novament, s’està generant molta inquietud i intranquil·litat a la població, ja que s’està prioritzant Pfizer davant d’AstraZeneca, malgrat que l’Agència Europea del Medicament no ha posat pegues per vacunar-se amb la mateixa marca que la primera dosi. A més, les persones que trien per continuar amb AstraZeneca han de comunicar-ho i signar un consentiment informat que no cal en el cas de Pfizer.
Davant de tot açò, STEPV exigeix al govern valencià:
1.- Que informe urgentment al personal que treballa en els centres educatius de quina manera seran avisats per posar-se la segona dosi i que la seua administració es produïsca en el termini corresponent.
2.- Que no es posen traves al personal que opte per continuar amb AstraZeneca i molt menys que això supose un retard en la seua administració.
Fins ara, la campanya de vacunació que havia dut a terme la Conselleria d’Educació i la de Sanitat del personal que treballa en els centres educatius ha sigut exemplar, però ara, incomprensiblement, no disposem de cap informació i el temps va passant. Cal tindre en compte, a més, que una minoria va poder vacunar-se el 15 de març, minuts abans que s’avortara la campanya de vacunació. I aquestes persones estan a punt de complir el termini per a l’administració de la segona dosi.

Vacunació ja!

24 març 2021 / 11:26 h