Reforma educativa

STEPV valora positivament l’ajornament de la reforma educativa

La mobilització social i la vaga del 9 de maig ha obligat el govern a prendre aquesta decisió.
STEs-I reclama el cessament del ministre Wert.

Manifestació d'estudiants ahir al matí a València

divendres 10 maig 2013 15:38 h

STEPV considera positiu l’anunci d’ajornament de l’aprovació de l’avantprojecte de llei de reforma educativa (LOMQE). Per al Sindicat, aquesta decisió ha estat motivada per la forta pressió social que ha culminat amb la vaga general d’educació del 9 de maig. No és, com argumenta el govern, un assumpte de memòria econòmica ni res similar sinó resultat de la contestació social i la manca de suport polític -fins i tot del Consell d’Estat- i educatiu envers una llei sectària i clarament conservadora que pretén acabar amb el dret universal a l’educació.

L’ajornament de l’aprovació de la LOMQE s’ha de convertir en una retirada total

La vaga general d’educació ha estat un èxit per la forta mobilització de professorat, pares i mares, alumnat, personal no docent (administració i serveis, menjadors, educadors/es, etc.). Un èxit que ha tingut com a conseqüències en aquesta decisió del govern valencià.

El seguiment de la Vaga ha estat:

Universitats: Universitat de València: 90-100%; Universitat Politècnica de València: 30%; Universitat Jaume I de Castelló: 40%; Universitat d’Alacant: 45%.

Ensenyament públic no universitari: Professorat: 72% i Alumnat: 73%; Personal no docent (PAS, menjador, educadors/es, etc): 23%.

Ensenyament privat concertat:Cooperatives: 80% i Resta centres: 25%.

A més, les manifestacions del dia van agrupar a desenes de milers de persones que es manifestaren, pel matí, en moltes poblacions del País i, per la vesprada, a Alacant, València i Castelló. En aquestes tres manifestacions van participar unes 100.000 persones.

El Sindicat considera que l’ajornament de la seua aprovació s’ha de convertir en una retirada total ja que no és possible arribar a acords sota les premises proposades pel tàndem Rajoy – Wert i que té la seua rèplica al PV amb Fabra – Catala Verdet. Per altra part, cal continuar pressionant i mobilitzant-nos per aturat les retallades, els acomiadaments, l’atac al valencià i a l’escola pública.

Finalment, STEPV considera que el camí de la mobilització i la lluita és fonamental per poder aconseguir les nostres reivindicacions i la millora dels nostres drets i de l’escola pública per a totes i tots.

STEs-I demana el cessament de Wert davant l’èxit de la vaga i la deaurorització del Consell de MInistres a la LOMQE

En un cominicat de premsa, els STEs manifesten que és el mateix Govern qui desautoritza al ministre Wert, i que la LOMQE no és assumida ni pel conjunt del govern ni del PP.

“Els STES-i” –diu el comunicat– “estem en disposició de negociar mesures que donen solució als problemes del sistema educatiu, però si el govern s’entesta a mantenir al ministre Wert en el càrrec i continua la tramitació de la contrareforma educativa, continuarem les mobilitzacions en defensa de la ensenyament públic i contra la contrareforma educativa.”

reforma wert lomqe 9-m