Mobilitzacions

Vora dos milions de persones rebutgen la LOMQE i les retallades

La Consulta Ciutadana per l’Educació ha estat un èxit sense precedents i ha recollit una posició d’absolut rebuig a les retallades en educació i a les polítiques educatives com la LOMCE i el RD de Beques.

Imatge de la Consulta a la ciutat de la València

dijous 14 novembre 2013 18:51 h

La Plataforma Estatal per l’Escola Pública considera, en un comunicat fet públic avui, que la Consulta Ciutadana per l’Educació, celebrada entre el 23 de setembre i el 27 d’octubre, ha tingut un suport massiu de la societat de tot l’Estat. “La consulta ha estat un èxit”, afig la Plataforma, “malgrat l’intent de boicot per part de responsables polítics afins a les polítiques que desenvolupen, vulnerant el dret dels ciutadans i ciutadanes a expressar lliurement la seva opinió.”

La consulta ha estat un èxit malgrat l’intent de boicot per part de responsables polítics

En la Consulta Ciutadana per l’Educació hi han participat 1.781.191 persones han participat, segons el recompte oficial, tancat el 12 de novembre. El 99,10% dels ciutadans consultats han manifestat el seu rebuig a les retallades en educació i el 98,32% rebutja les polítiques educatives del Govern central i de molts autonòmics. Aquest rebuig se centra específialment en la LOMQE i el RD de Beques.
La Consulta Ciutadana per l’Educació no és una actuació aïllada, sinó que forma part de les mobilitzacions que la comunitat educativa porta temps realitzant en contra de les seves polítiques educatives. Aquestes mobilitzacions no cessaran fins que s’atenguen les demandes dels ciutadans i s’ature l’atac al dret a l’educació.

Per tot això, la Plataforma Estatal demana un canvi de rumb immediat en les actuacions dels nostres governants actuals, i exigeix​​, com ha manifestat de forma inqüestionable tota la societat, la retirada immediata de la LOMQE, la paralització de les retallades i la recuperació de la inversió perduda, així com el relleu del ministre d’Educació i el seu equip de col·laboradors.

Annex estadístic de la Consulta