Condicions laborals

STEPV presenta recurs contra l’horari del professorat d’orientació en CEIP i CEE

El Sindicat considera que l’horari d’aquest professorat ha de tindre més flexibilitat per poder dur a terme les seues tasques i funcions

dimecres 17 novembre 2021 17:00 h

Recordem que els centres d’infantil i primària i d’educació especial han incorporat aquest professorat del cos de secundària a les seues plantilles després de la desaparició dels SPES, arran del nou decret d’orientació educativa. Aquesta incorporació no s’ha negociat com correspon en la Mesa Sectorial d’Educació i les instruccions sobre les condicions de treball relatives a l’horari d’aquest professorat s’han comunicat als centres mitjançant “cartes”.

La Conselleria està regulant les condicions laborals del professorat mitjançant “cartes” a les direccions

La primera d’aquestes “cartes” es va enviar el 7 de setembre als centres i, després de la protesta de STEPV, es va convocar una Mesa Sectorial per a tractar aquesta qüestió. Així i tot, les propostes sindicals respecte a la flexibilitat horària d’aquest professorat no es van recollir en la segona “carta” enviada als centres el passat 20 d’octubre, tot i que s’han aclarit algunes qüestions relatives a altres aspectes.
Per al sindicat, i després de diverses assemblees amb el col·lectiu, el professorat d’orientació, que és del cos de secundària, ha de tindre la mateixa flexibilitat en els CEIP i CEE que en els instituts, ja que les seues funcions no són les mateixes que la resta del professorat. Aquesta flexibilitat no s’ha donat i és per això que aquest matí el Sindicat ha presentat un recurs contra la “carta” enviada per la Conselleria d’Educació a les direccions dels centres.
En el recurs el Sindicat denuncia que una “carta” no és la manera de regular les condicions laborals del professorat. També s’argumenta que el professorat d’orientació té unes funcions i tasques diferenciades de la resta del professorat i, per tant, ha de tindre un horari més flexible per poder organitzar-se i desenvolupar les seues funcions, sense necessitat d’anar pactant setmanalment el seu horari amb la direcció del centre tal i com determina la “carta” en cas que les reunions externes no es puguen dur a terme els divendres pel matí.
Igualment, el Sindicat considera que les hores lectives del patí no són per a realitzar les tasques de la resta de professorat, si no per a dur a terme les seues pròpies tasques, si s’escau, fet que no ha contemplat la Conselleria.
STEPV vol deixar molt clar que si aquest professorat està en els centres d’infantil i primària i educació especial és per a exercir les seues funcions i no per a realitzar altres tasques que no li corresponen, tot i que sembla que la Conselleria no ho ha volgut tindre en compte.
Esperem que aquest recurs faça recapacitar a la Conselleria i atorgue aquesta flexibilitat horària al professorat d’orientació.