Retallades

STEPV insta al conseller Marzà a baixar les ràtios en els centres educatius

Les ràtios depenen del govern autonòmic, no de l’estatal

dissabte 22 agost 2015 10:59 h

El Ministeri d’Educació ha anunciat que es podran rebaixar les ràtios un 20%, com estaven abans de l’aplicació del Real Decreto-ley 14/2012, de 20 de abril, de medidas urgentes de racionalización del gasto público en el ámbito educativo. L’article 2 d’aquest RD-Llei estableix que las Administraciones educativas podrán ampliar hasta un 20 por 100 el número máximo de alumnos.

Sorprén la reacció del Conseller d’Educació, Vicent Marzà, de resistir-se a aplicar aquesta mesura

Per tant, no era una mesura obligatòria per a les administracions educatives, tot i que l’anterior govern valencià la va aplicar per a retallar en educació. L’anunci del Ministeri d’Educació és clarament, per tant, una mesura electoral davant la proximitat de les eleccions estatals.
STEPV va presentar un document als partits polítics abans de les eleccions autonòmiques de mesures urgents per aplicar en el curs 2015/16. Entre aquestes mesures estava la baixada de ràtios, perquè insistim, és competència autonòmica. Aquest document va ser ben rebut pels partits que ara governen el País Valencià.
Per això sorprén la reacció del Conseller d’Educació, Vicent Marzà, de resistir-se a aplicar aquesta mesura.
STEPV insta, per tant, a la Conselleria d’Educació a reduir les ràtios, recuperar plantilla i millorar, per tant, la qualitat de l’ensenyament al País Valencià.
Recordem que la reducció de les ràtios professorat-alumnat a les aules ha estat una reivindicació constant de la comunitat educativa des que el govern valencià les va incrementar en juliol de 2012.

ràtios