Meses de negociació

STEPV insisteix en la necessitat de més personal estable en els centres d’Educació Especial

Avui s’ha negociat el ROF dels centres d’Educació Especial. STEPV també ha demanat més plantilla per atendre l’alumnat nouvingut d’Ucraïna

Centre d'Educació Especial a València

dijous 24 març 2022 14:34 h

La Direcció General d’Educació Inclusiva ha presentat en la Mesa Sectorial aquest nou document com pas més al procediment de transformació del sistema educatiu valencià introduït pel decret d’inclusió i equitat educativa. El Sindicat ha manifestat que el document, tot i haver-se treballat amb els centres d’educació especial no arreplega les seues principals reivindicacions i per això ha hagut de transmetre la sensació que no era allò que esperàvem. Es tracta d’una normativa esperada des de feia temps, però, en canvi, no arreplega les particularitats i característiques d’aquests centres.

Conselleria s’ha mostrat oberta a estudiar les propostes sindicals

STEPV ha insistit en la necessitat de dotar els centres d’educació especial del personal estable necessari per poder dur endavant aquest ROF, doncs incorpora noves coordinacions, tasques i funcions a tot el seu personal que no es poden dur a terme si no és amb un augment de les plantilles de personal docent i no docent que encara desconeixem. Igualment, la dotació de recursos materials i econòmics ha de veure’s incrementada, la catalogació d’aquests centres com a centres de recursos implica un canvi de paradigma del seu funcionament que ha d’anar acompanyat de la dotació necessària. En eixe sentit el Sindicat s’ha queixat de nou per l’augment de la càrrega burocràtica que la implantació del decret i ordre d’inclusió ha generat en tot el professorat del País Valencià i advertit a la direcció general d’inclusió educativa del malestar que podria causar un canvi d’aquesta magnitud sense la dotació corresponent de recursos i personal.
Igualment, el Sindicat ha remarcat l’augment de coordinacions, equips i comissions que s’incorporen i ha exigit que la dotació horària tant per aquestes coordinacions com per als equips directius es desvincule dels centres ordinaris. Cal recordar que els centres ordinaris ja treballen en unes condicions mínimes de descompte horari, per tant, és absolutament necessari que pels centres d’educació especial la dotació horària estiga incrementada.
El Sindicat també ha volgut incidir que es reconega clarament la possibilitat d’aquests centres a acollir-se a l’organització de la jornada més adequada per l’alumnat i que es reflectisca en aquest document les referències necessàries a l’ordre 9/2022 de 25 de febrer, especialment a la disposició addicional cinquena, la qual regula els centres d’educació especial. Igualment, ha sol·licitat més flexibilització en l’organització dels horaris lectius per poder articular programes competencials més individualitzats.
Per part de conselleria s’ha donat resposta a moltes de les qüestions plantejades i s’ha mostrat flexible a l’hora de readaptar el document a un plantejament més específic dels centres d’educació especial, amb la revisió de moltes de les referències que es feien al ROF d’infantil i primària i d’aquesta manera poder donar una millor resposta a les particularitats d’aquests centres. Igualment, s’ha manifestat que no és un document tancat i s’ha mostrat favorable, fins i tot, a treballar-lo en una segona mesa si fora necessari.
En el torn obert STEPV ha demanat la provisió immediata del personal docent i no docent necessari als centres que estan acollint alumnat refugiat d’Ucraïna, especialment d’aquelles zones on han aplegat famílies pels seus propis mitjans. La directora general ha explicat que estan fent tot el possible i que tracten de donar la millor resposta possible, tenint en compte que les persones refugiades apleguen per vies coordinades amb els programes oficials, però també per mecanismes que no poden preveure.

rof educació especial