Meses de negociació

STEPV exigeix la negociació d’un pla de contingència en educació abans d’obrir cap centre educatiu

La Conselleria ha contestat que demà hi haurà una reunió per abordar la situació

dijous 07 maig 2020 14:48 h

Davant la falta d’instruccions clares sobre la reobertura dels centres educatius i el moment en què s’obriran, STEPV ha tornat ha manifestar aquest matí en la Mesa Sectorial d’Educació la seua oposició que es reprenga l’activitat lectiva -ni que siga per a determinats col·lectius- abans de l’estiu. A més, ha exigit la negociació d’un pla de contingència específic per a educació abans de l’obertura de qualsevol centre educatiu, encara que només siga per atendre les famílies en juny per a l’admissió de l’alumnat.

El Sindicat considera que encara no es donen les condicions per obrir els centres educatius i, molt menys, per reprendre l’activitat lectiva ni que siga per a col·lectius concrets, com va anunciar Pedro Sánchez la setmana passada i que ha creat inquietud entre el professorat.
D’altra banda, s’ha fet públic el calendari d’admissió de l’alumnat, que serà al llarg del mes de juny i que pot comportar l’obertura dels centres per atendre presencialment les famílies que no puguen gestionar telemàticament la matrícula. Prèviament a aquesta obertura dels centres el Sindicat exigeix que el pla de contingència estiga negociat i publicat, perquè tant els equips directius i les famílies tinguen clares les mesures de seguretat que s’han de seguir per evitar contagis.
STEPV ha demanat que tots els centres educatius que es vegen en la necessitat d’obrir per qualsevol motiu estiguen prèviament desinfectats i tinguen tots els EPIs necessaris per garantir la seguretat de les persones que hi acudisquen.
Quant al pla de contingència, el Sindicat exigeix que es negocie amb els Comitès de Seguretat i Salut Laboral i en la Mesa Sectorial. El document ha de tindre en compte les especificitats del sector educatiu i de cada una de les etapes educatives (infantil, primària, secundària, batxillerat, FP, adults, etc.), la gestió dels espais (patis, menjadors, corredors, sales de reunió, etc.), la reducció del nombre d’alumnat per aula, els horaris d’entrada i eixida (on es concentra alumnat, professorat i famílies), les EPIs necessàries per a tot el personal, la neteja i desinfecció dels centres, les activitats extraescolars, les diferències entre centres rurals i centres urbans, etc.
La Conselleria ha contestat que precisament demà convocaran els sindicats pel matí per a abordar la situació de desescalada i s’ha compromés a convocar tant els comités de salut laboral com la Mesa Sectorial per a negociar el pla de contingència específic del sector educatiu, tal i com reclama STEPV.