STEPV reclama a Conselleria que fixe unes condicions mínimes per garantir la desescalada educativa en condicions

El Sindicat rebutja la reincorporació a les aules abans de l’estiu, com proposa Pedro Sánchez, ni que siga per a col·lectius concrets

dimecres 29 abril 2020 18:51 h

STEPV considera necessari impulsar la negociació col·lectiva en tot el procés de desescalada i de la planificació del curs 2020-21. És per això que, des del Sindicat, es proposa que es dinamitzen les reunions de la Mesa Sectorial d’Educació, la Comissió Sectorial de Seguretat i Salut Laboral i dels Comités de Seguretat i Salut Laboral del sector educatiu. Per al Sindicat és necessària la prudència, la seguretat i la col·laboració per encarar col·lectivament el futur més immediat i el proper curs en el marc de les noves fases aprovades pel Govern espanyol i la seua aplicació concreta per part de la Generalitat Valenciana.

El Sindicat recorda que la normativa legal obliga l’Administració Educativa valenciana a negociar tot el que afecte, directament i indirecta, les condicions laborals de les treballadores i treballadors de l’ensenyament, per la qual cosa li demana que atenga la nostra petició i òbriga processos de negociació reals en aquest context tan complexe per al sistema educatiu i per al conjunt de la societat.
Demà encarem una negociació molt important que no s’ha convocat amb les garanties necessàries, ja que en dos hores es pretenen negociar les instruccions per acabar aquest curs 2019/20 i encetar el curs que ve, 2020/21, les tres normatives de comissions de serveis i el torn obert de paraules (que ja sol durar una hora aproximadament). La Mesa Sectorial començarà a les 12h i a les 16:30h està convocada la mesa de privada concertada. És a dir, que en la Mesa Sectorial del matí disposarem d’unes dues hores, com a molt tres, per a negociar tots els temes de l’ordre del dia, temps clarament insuficient, donada la densitat dels temes a negociar.
STEPV plantejarà que no es tanque la negociació i que continue, bé per la vesprada o bé divendres ja que només en el primer punt de tancament del curs escolar i de represa a setembre hi ha moltes qüestions que abordar. A més de la proposta de la Conselleria, que va enviar ahir dimarts als sindicats, també cal tractar la proposta que va anunciar Pedro Sánchez, també ahir, sobre la desescalada en matèria d’educació, que pot comportar una reobertura dels centres educatius abans de l’estiu per atendre diversos col·lectius, a la qual cosa s’oposa STEPV per considerar que encara no es produeixen les condicions necessàries per donar aquest pas, ni que siga per atendre col·lectius concrets. I, en concret, sobre la mesura que s’atenga l’alumnat menor de sis anys en cas que els pares, mares o tutors treballen, el Sindicat la considera molt desafortunada perquè s’està presentant socialment l’educació infantil com una etapa assistencial (com si retornarem al model de guarderia) i no com el que és, una etapa educativa molt important on es desenvolupen diferents aprenentatges bàsics per al desenvolupament del nostre alumnat.
I quant a la proposta de la Conselleria d’Educació que negociarem demà en Mesa Sectorial, sobre l’acabament del curs 2019/20, el Sindicat considera que cal més concrecions en etapes educatives com les EOI, formació de persones adultes o ensenyaments artístics. En general STEPV coincideix en la proposta d’avaluació que fa la Conselleria del curs, basada en els dos primers trimestres presencials i amb l’avaluació per part de l’equip docent de cada alumne i alumna.
Quant al curs 2020/21, el Sindicat troba a faltar una proposta que contemple la possibilitat d’un nou rebrot de la pandèmia i, per tant, mesures d’actuació si això es produeix. En eixe sentit proposarà que es prepare un protocol d’actuació per si hem de fer front novament a una situaació semblant a l’actual.
Igualment, considera insuficient les mesures que planteja la Conselleria, ja que només se centren en l’ajustament del currículum educatiu per tal de “recuperar” el que s’ha deixat d’impartir aquest tercer trimestre, cosa que és totalment necessària, però no contempla cap mesura per a garantir la seguretat de l’alumnat, les famílies i el professorat, com si a partir de setembre es donaren les garanties suficients per reprendre amb normalitat el curs escolar, tenint en compte que encara no disposarem d’una vacuna contra el coronavirus.
STEPV considera que a setembre caldrà mantindre unes mesures estrictes si l’alumnat ha de retornar a les aules, que passarien per una reducció del nombre d’alumnat a les aules per garantir el distanciament social necessari (el Sindicat traslladarà diferents propostes per fer-ho possible), la dotació dels EPIS necessaris i l’increment del nombre de professorat que haurà d’atendre l’alumnat ja que es requeriran més reforços i atencions cap al nostre alumnat.

Enllacem ací un document amb les propostes del Sindicat per tancar el curs i de cara al curs 2020/21