Dret a l’educació

STEPV exigeix a la Conselleria la dotació immediata del professorat de PT i AL que necessiten els centres

El Sindicat va traslladar a la Conselleria, fa quasi un mes, les necessitats detectades als centres educatius

Reunió amb el DG de Política Educativa el passat 2 d'octubre

dimarts 30 octubre 2018 18:13 h

STEPV continua recopilant informació sobre la necessitat de professorat de Pedagogia Terapèutica i Audició i Llenguatge que reclamen els centres i que encara no han sigut dotats per la Conselleria d’Educació.

El Sindicat ja va fer una enquesta als centres, a final del curs passat, sobre el professorat autoritzat per l’administració mitjançant el PAM (Pla d’Actuació de Millora). Pel que fa al professorat de PT i AL, els centres manifestaven que havien perdut part d’aquest professorat, especialment d’AL. La problemàtica es centra, principalment, en els CEI i als centres amb aules CIL o aules específiques.  En molts casos, l’atenció s’ha derivat al SPE, però aquests no han rebut més recursos per poder arribar a totes les necessitats que cal atendre, fet que ens ha portat a la situació actual.
STEPV ja es va reunir el dia 2 d’octubre amb el Director General de Política Educativa, Jaume Fullana, per traslladar-li aquesta situació i que dotara els centres del personal necessari. Seguidament, el Sindicat va traslladar a la Conselleria una llista amb les necessitats dels centres perquè revisara i dotara d’aquest professorat de forma immediata.
A hores d’ara, i després de quasi dos mesos des que ha començat el curs, la Conselleria encara no ha resolt aquesta greu problemàtica, que afecta a l’alumnat més vulnerable i amb més necessitats. És per això que STEPV exigeix la immediata dotació d’aquest personal d’AL i PT per atendre de forma correcta a aquest alumnat que necessita una atenció específica. Atenció que només pot aportar aquest professorat.
El Sindicat continuarà insistint a la Conselleria perquè  accelere el procediment i no descarta altres accions si no és atesa aquesta petició urgentment.