Condicions laborals

STEPV es reuneix amb la presidenta de l’Associació de Directores i Directors d’Educació Especial

La reunió ha servit per a diagnosticar la situació d’aquests centres i treballar per una plataforma reivindicativa a negociar amb la Conselleria d’Educació

Un moment de la reunió amb la presidenta de directores i directors de CEE

dimecres 08 novembre 2017 15:09 h

STEPV s’ha reunit aquest matí a Gandia amb la presidenta de l’Associació de Directores i Directors de Centres d’Educació Especial Públics, Raquel Andrés, per a tractar la situació dels centres i acordar una plataforma reivindicativa per a traslladar a la Conselleria d’Educació i negociar en Mesa Sectorial.

En concret, s’ha abordat la necessitat d’una normativa específica per a aquests ensenyaments (particularment un Reglament Orgànic i Funcional específic) i que es tinga en compte aquests centres en la normativa general, especialment, quant a comissions de serveis específiques, atenció dels SPES, plantilles, formació, etc.).
També s’ha abordat la situació de les educadors i educadores d’educació especial que treballen en aquests centres, que depenen de la Conselleria de Funció Pública. En eixe sentit, coincidim en la necessitat que passen a ser gestionats per la Conselleria d’Educació i que es regulen les seues condicions laborals atenent a les especificitats de l’àmbit educatiu.
Igualment, es reivindica la millora de l’atenció per part de la Conselleria de Sanitat quant a la dotació de personal sanitari a aquests centres, que ara funciona de manera desigual en el territori.
Durant la reunió ha quedat palés que la Conselleria ha de millorar l’atenció a aquests 28 centres d’educació especial públics i atendre les seues reivindicacions d’acord amb les especificitats que presenten. Igualment, cal millorar les infraestructures en molts d’aquests centres que presenten diferents deficiències.
STEPV s’ha compromés amb la presidenta de l’Associació de Directores i Directors de CEE Públics a traslladar aquestes i altres reivindicacions que s’han abordat en la reunió a la Conselleria d’Educació i demanar meses sectorials específiques per abordar les seues reivindicacions. Igualment, el Sindicat promourà resolucions en les juntes de personal docent d’Alacant, València i Castelló en aquest sentit.
Igualment, les dues entitats s’han compromés a mantindre contactes regulars per a fer el seguiment de la situació d’aquests centres i de les possibles meses de negociació que es convoquen sobre el CEE.