Plurilingüisme

STEPV es reuneix amb la Conselleria per a tractar l’aplicació del plurilingüisme en secundària

El Sindicat demana a la Conselleria que garantisca l’ús del valencià com a llengua vehicular en l’ensenyament

dimecres 02 juny 2021 15:44 h

Representants de STEPV s’han reunit amb Margarida Castellano, Directora General d’Innovació Educativa, Àurea Garcia, cap del Servei d’Educació Plurilingüe i Elsa Vilalta, subdirectora general d’Ordenació, per a tractar l’aplicació del Programa d’Educació Plurilingüe i Intercultural (PEPLI) que preveu la Llei 4/2018, de plurilingüisme, el curs que ve en secundària. A la reunió també hi han assistit membres d’Escola Valenciana.

El Sindicat ha mostrat la seua preocupació perquè els centres educatius perden hores en valencià

El Sindicat ha mostrat la seua preocupació perquè els centres educatius amb les anteriors línies en valencià perden hores de valencià com a llengua vehicular amb l’aplicació del PEPLI, quan tots els informes propis i internacionals avalen la immersió lingüística com a la millor fórmula perquè l’alumnat adquirisca la llengua pròpia (i minoritzada) en igualtat de condicions amb altres llengües oficials, en el nostre cas el castellà.
En aquest sentit s’han manifestat 46 centres educatius del País Valencià que han vist un retrocés en l’ús del valencià com a llengua vehicular a partir del pròxim curs. Per això el Sindicat ha instat a la Conselleria d’Educació a buscar fórmules perquè aquests centres mantinguen l’ensenyament en valencià el pròxim curs.
A més, també hem instat a l’administració a la modificació de la llei de plurilingüisme per adequar-se a la LOMLOE i que es potencie el valencià i es garantesca que siga la llengua vehicular del sistema educatiu valencià.
La Conselleria ha explicat que tots els centres educatius de secundària del País Valencià compleixen amb els percentatges marcats en la llei i que s’ha assessorat legalment i metodològicament els centres amb línies en valencià perquè el PEPLI continga el màxim d’hores en valencià permesos per la llei de plurilingüisme. Igualment continuaran treballant per formar el professorat metodològicament perquè la llei de plurilingüisme comporta un canvi important quant al tractament de llengües i continguts a les aules (TILC). També han informat que pròximament la Conselleria donarà a conéixer les dades d’implantació del PEPLI en el sistema educatiu perquè ja disposen de tota la informació dels centres educatius.

plurilingüisme