Meses de negociació

STEPV demana la negociació d’un pla de xoc per a l’inici del curs 2020/21

dimarts 26 maig 2020 17:06 h

STEPV demana la negociació d’un pla de xoc per a l’inici del curs 2020/21

També reclama la constitució d’una comissió de treball amb la comunitat educativa per definir com serà el curs que ve

dimarts 26 maig 2020 16:48 h

STEPV ha convocat aquest matí una roda de premsa virtual per a exposar les seues reivindicacions pel que fa a la represa de l’activitat lectiva presencial davant la Fase 1, però sobretot davant l’inici del curs 2020/21 a setembre.

També cal la creació d’una comissió de treball amb les organitzacions de la comunitat educativa per a planificar el curs que ve

Quant a l’obertura dels centres en Fase 2, segurament a partir de l’1 de juny, el Sindicat ja va fixar el seu posicionament en la negociació de la normativa que es va dur a terme en la Mesa Sectorial de dijous passat. En aquest enllaç teniu la nota de premsa de la negociació, en la qual demanàvem la retirada de la resolució.
Quant a l’inici del curs 2020/21 el Sindicat demana a la Conselleria la creació d’una comissió de treball amb les organitzacions de la comunitat educativa per a planificar l’escenari més probable en què reprendrem el curs: la combinació de l’activitat docent presencial amb la telemàtica. Considerem que el principi de corresponsabilitat entre administració i comunitat educativa és fonamental en aquesta situació extraordinària.
A més, el Sindicat reclama la negociació d’un pla de xoc per aplicar-lo el curs que ve, per fer front a les noves realitats amb les quals ens trobarem. Eixe pla de xoc hauria de contemplar l’ampliació de les plantilles docents per atendre millor el nostre alumnat, sobretot si els grups es desdoblen per garantir l’espai de seguretat; cal reduir l’horari lectiu en totes les etapes educatives i incrementar l’horari de coordinació; cal la figura de la coordinació de riscos laborals, amb les hores de dedicació necessàries per dur a terme les seues funcions; cal negociar les condicions del treball telemàtic per evitar jornades esgotadores com fins ara; cal formació sobre les plataformes digitals però també en noves metodologies de treball (el 1r curs d’ESO s’organitzarà per àmbits i això requereix professorat preparat per treballar d’aquesta manera).
En realitat no són propostes noves. El Sindicat porta reclamant des de fa molts anys la majoria d’aquestes millores que, ara, es fan més evidents que són fonamentals per fer front al curs que ve, si volem garantir l’èxit del procés educatiu i evitar professorat estressat i cremat. Qualsevol canvi en l’estructura i l’organització de la docència ha d’anar acompanyat necessàriament de la millora de les condicions de treball. No podem carregar sobre les nostres esquenes tota la feina i no tindre les condicions òptimes per dur-la a terme.
Igualment, cal la redefinició dels currículums per poder adequar-los a la nova situació, fet que també comparteix l’administració. Però eixa redefinició curricular ha d’arribar al professorat en temps i forma, per preparar-se en condicions abans que comence el curs.
Quant a l’alumnat, cal formar-los en les mesures de seguretat i en la importància de respectar-les. L’alumnat de més curta edat no entén de distanciaments ni de jocs individuals en una aula on hi ha presents altres xiquets i xiquetes. És impossible evitar el contacte entre l’alumnat i entre alumnat i professorat. D’això se n’ha de parlar seriosament i en profunditat, perquè el professorat d’educació infantil, educació especial i educació primària és el que més exposat estarà al contacte físic.
Finalment, STEPV ha agraït l’esforç que estan realitzant tant el professorat com les famílies i l’alumnat per adaptar-se a aquesta situació tan complicada que és el treball telemàtic i l’atenció a l’alumnat amb dificultats de fer-ne el seguiment.