Dret a l’educació

STEPV defensa el batxillerat musical dels IES d’Alzira i Sueca en els respectius consells escolars municipals

El passat 9 de juny es va celebrar el Consell Escolar Municipal d’Alzira i el pròxim dijous el de Sueca. El Sindicat defensa l’autorització del Musical a l’IES Josep Maria Parra d’Alzira i al Joan Fuster de Sueca

Façana de l'IES Josep Maria Parra d'Alzira

dimarts 14 juny 2022 17:27 h

Dijous 9 de juny, es va reunir al Saló de Plens de l’Ajuntament d’Alzira el Consell Escolar Municipal.Des de l’AMPA de l’IES Josep Maria Parra es va aportar un escrit exposant les raons per les quals s’ha de mantindre el batxillerat musical i d’arts escèniques en aquest centre el pròxim curs. Cal recordar que l’IES ha impartit una formació musical des de fa 13 anys, amb unes instal•lacions adequades i professorat capacitat per a fer front a la demanda de l’alumnat de la zona, que ara es veu truncada perquè la Conselleria no autoritza el Batxillerat Musical. El representant del sindicat al CEM d’Alzira va donar suport al centre i a l’autorització del batxillerat musical per part de la Conselleria d’Educació.

El Sindicat ha instat a la Conselleria d’Educació a atendre les peticions de tots els centres afectats

Avui, dimarts 14 de juny el claustre de l’IES Joan Fuster de Sueca ha donat suport per unanimitat a l’escrit presentat pels departaments de música i arts escèniques del centre en el qual se sol·licita a Conselleria d’Educació l’autorització en el centre de la via de Música i Arts escèniques del batxillerat d’Arts. Així mateix, el Consell Escolar del centre realitzat el dia 8 de juny donà suport de forma unànime al mateix escrit de sol·licitud i argumentació dels motius per l’autorització del batxillerat indicat.
En el Joan Fuster fa més d’una dècada que s’imparteix Arts Escèniques i les assignatures de música. Actualment s’imparteixen cinc assignatures incloses dins del batxillerat artístic. El perfil de l’alumnat no és sols de conservatori sinó també d’Arts Escèniques i Dansa. En un centre amb un nombre d’alumnat que supera els 1300 s’hauria de poder oferir totes les vies possibles del batxillerat tenint alumnat, recursos i experiència.
El proper dijous 16 de juny hi ha convocat un CEM a Sueca, en el qual la representant del sindicat també donarà suport al centre perquè s’autoritze el batxillerat musical.
D’altra banda, el Sindicat ha instat a la Conselleria d’Educació a atendre les peticions dels centres afectats (a més de Sueca i Alzira també hi ha centres a Rafelbunyol, Gandia, València, etc.) i ha demanat a la Direcció General de Centres que convoquen les direccions d’aquests centres i atenguen les seues peticions.