Polítiques educatives

Nota de premsa de la Trobada de coordinació de Marees per l’Educació Pública

Dissabte 7 de setembre ha tingut lloc a Madrid la reunió de coordinació de Marees per l’Educació Pública, amb presència de representants de diversos territoris de l’Estat (Galícia, Castella i Lleó, Extremadura, Madrid, Castella-la Manxa, País Valencià, Múrcia i Andalusia, i des d’Astúries MSEPA excusa la seua assistència i envia les seues propostes i anàlisis). En la reunió s’han aconseguit els següents acords:

Un moment de la reunió a Madrid

diumenge 08 setembre 2019 12:55 h

- Suport a les mobilitzacions que s’estan realitzant a Andalusia des d’aquest estiu demanant reducció de les ràtios, estabilitat del personal docent i augment de plantilles, així com la recuperació de les línies eliminades en centres públics, que sumen més de 800 en sol dos anys. La pròxima serà una concentració el dimecres 11 setembre a Sevilla.

Se celebraran les VI jornades de MxEP a Cadis, probablement al desembre, on es debatran diferents propostes

- Així mateix, s’acorda recolzar les mobilitzacions mantingudes en el temps de les AMPAS, interin@s, estudiants, educadores infantils… Animem a la participació en les assemblees, trobades, accions en xarxes i mobilitzacions que es convoquen en defensa de l’Educació Pública.

- Suport a la vaga mundial pel clima del 27 de setembre, i suport i participació en la mobilització del 26 d’octubre convocada per la plataforma Caminant amb el lema “Defensem el públic: pels drets socials i laborals”.

Se celebraran les VI jornades de MxEP a Cadis, probablement al desembre, on es debatran propostes relatives a infraestructures, organització escolar, inclusió i processos de mercantilización i privatització, i fixarem un calendari de mobilitzacions.

Acordem vestir la samarreta verda, o la reivindicativa per l’Escola Pública de cada territori, el primer dia de curs i hi ha consens a establir els dimecres com a dia de la samarreta en tots els territoris.

Es realitzarà durant el primer trimestre una campanya de conscienciació en xarxes socials en defensa de l’Educació Pública.

Finalment, volem mostrar el nostre agraïment al company Salvador Aguilera per la seua labor incansable i entusiasta al capdavant de les xarxes de Marees per l’Educació Pública.

Marees per l’Educació Pública

7 de setembre de 2019