Plataforma per l’ensenyament públic

La reversió de l’actual política educativa ha de ser una urgència per al nou congrés dels diputats

La Plataforma Estatal per l’Educació Pública, de la qual forma part STEs-I, demana al nou congrés dels diputats la reversió de la política educativa del govern del PP

divendres 15 gener 2016 11:46 h

En les passades eleccions generals, la ciutadania s’ha pronunciat clarament per un canvi decidit en les polítiques socials empreses pel govern de Mariano Rajoy. En el camp educatiu, el Partit Popular va imposar en tots els ensenyaments, sense cap diàleg, tot un seguit de mesures legislatives que han suposat el major retrocés en igualtat i en qualitat mai vist des de la instauració de la democràcia. La resposta social ha estat contundent des del primer moment i els carrers i els fòrums s’han omplert amb manifestacions, diverses convocatòries de vaga i nombrosos debats exigint la retirada d’aquestes polítiques, però també reflexionant sobre el present i el futur de l’educació pública.

El Partit Popular va imposar tot un seguit de mesures legislatives que han suposat un gran retrocés en igualtat i en qualitat

Constituït el nou Parlament, les Corts Generals han de respondre de manera prioritària a les reclamacions de les ciutadanes i els ciutadans expressades amb tota claredat en les urnes. La derogació de la LOMQE, amb la paralització cautelar del seu desenvolupament, la retirada de totes les retallades educatives i també la revocació de les reformes de la Llei Orgànica d’Universitats (LOU) i els seus desenvolupaments normatius són inexcusables a partir d’aquest moment. Els compromisos previs de la majoria dels partits polítics en aquest sentit s’han de materialitzar ja com a iniciatives parlamentàries concretes.
Apressa, per tant, el restabliment de la qualitat, l’equitat i la dignitat de l’Educació Pública, que ha de ser l’eix vertebrador de tots els ensenyaments. Cal eliminar com més prompte millor les proves externes de les revàlides, disminuir les ràtios a les aules, implementar un sistema de beques i d’ajudes just, millorar les condicions laborals del professorat i restituir les desenes de milers de llocs docents perduts.
La Plataforma Estatal per l’Educació Pública es dirigeix ​​a la noves representacions polítiques al Congrés dels Diputats perquè concreten immediatament les iniciatives parlamentàries i que esdevinguen realitat les demandes enunciades, i anima la comunitat educativa i tota la societat a continuar lluitant per a la consecució d’una educació de qualitat per a totes i per a tots.
Manifest de la Plataforma Estatal per l’Escola Pública
Document presentat al Congrés dels Diputats