Calendari escolar

La proposta de modificació del calendari i jornada escolar és una nova agressió al professorat

STEPV proposarà als sindicats d’educació i al professorat la convocatòria d’una vaga a finals del mes d’abril.

divendres 16 març 2012 11:12 h

Davant la proposta de modificar el calendari i la jornada escolar per part del govern valencià, tal com ha explicat avui el Vicepresident Císcar en roda de premsa, suposa un nou atac a les condicions laborals del professorat.

El Sindicat no ha rebut cap esborrany sobre el tema, però per les declaracions de Císcar STEPV considera que:

1. Les ampliacions d’horari lectiu en infantil i primària de matí i vesprada en juny i setembre carreguen de més feina el professorat que precisament aquest mes veurà retallat el seu salari per l’aplicació del Decret-llei 1/2012.
  2. La conciliació de la vida laboral i familiar dels pares i mares no pot anar mai a compte de la conciliació de la vida laboral i familiar del professorat. Per conciliar la vida laboral i familiar el que cal fer és modificar la jornada laboral general, irracional i improductiva en la majoria dels casos i no convertir els centres educatius en guarderies. L’estat espanyol és un dels pocs estats d’Europa que té una jornada laboral tan llarga per la vesprada.
  3. STEPV fa anys que defensa la regulació de la jornada continuada en els centres d’infantil i primària, mesura que no està contemplada en la proposta.
  4. El mes de juliol sempre ha sigut laboral no lectiu, amb la qual cosa el professorat està treballant, preparant el curs següent, formant-se i disponible per a qualsevol necessitat del centre, com diu la normativa actual. Per tant, llançar el missatge que el professorat ha de treballar en juliol només es pot entendre com un nou intent de desprestigiar novament al professorat i les mobilitzacions que s’estan duent a terme, donant la idea que el professorat està de vacances en juliol.
  5. Més hores lectives no significa millorar el fracàs escolar, com proposa el govern. I menys encara retallant les plantilles i el salari del professorat, reduint compensatòria i programes d’atenció a la diversitat, incrementant les ràtios d’alumnes en les aules
  6. Pretendre carregar de més feina al professorat en juliol amb proves i exàmens modifica greument i novament les condicions laborals del professorat. A més, cal tindre en compte que el 30 de juny cessaran més de 8.000 docents interins d’acord amb el Decret-llei 1/2012.

Ja estem cansats que el professorat estiga suportant la mala gestió del govern valencià d’aquests darrers anys, se’ns acuse de pocfeiners i se’ns castigue amb reduccions salarials, acomiadaments i modificacions greus de les nostres condicions laborals.
Davant de tot això, STEPV proposarà a la resta de sindicats i al professorat la convocatòria d’una vaga en el sector educatiu per a finals d’abril o principis de maig. Aquesta nova agressió, que se suma als atacs constants que estem patint des del curs passat, no pot quedar sense una resposta contundent per part del professorat.

Esborrany de l’ordre de calendari escolar (pdf, 60KB)