Meses de negociació

Mesa Sectorial sobre la modificació de jornada per al curs 2024/25

El Sindicat ha demanat la negociació de l’ordre de jornada per eliminar els obstacles a l’hora de decidir la jornada en cada centre

divendres 15 desembre 2023 12:37 h

Aquest matí ha tingut lloc la Mesa Sectorial per a tractar la resolució per la qual s’estableix el procediment de modificació de la jornada escolar per al curs 2024/25. El Sindicat ha fet una prèvia per a tornar a sol·licitar la modificació de l’ordre de jornada i eliminar els obstacles perquè els centres puguen acordar el model de jornada, especialment pel sistema de votació establert actual, que el Sindicat considera antidemocràtic ja que les famílies que no acudeixen a votar, en realitat compten com que estan votant en contra de la proposta presentada.

El Sindicat ha traslladat una sèrie de propostes per millorar el procediment

La Conselleria ha contestat que tenen previst convocar els sindicats abans que acabe el curs per a renegociar l’ordre.
Quant a les aportacions a la resolució, STEPV ha plantejat les qüestions següents:
- Reincorporació, respecte la resolució del curs anterior, de les parts que vinculen l’administració en afavorir el procediment.
- Garantir l’atenció de l’alumnat amb NESE fora de l’horari lectiu per professionals.
- Que l’administració assumisca les despeses de les activitats de pagament que s’oferisquen i que no supose una despesa extra per als centres.
- Donar la mateixa flexibilitat als centres incomplet i d’educació Infantil que els CRA.
- Que la resolució contemple la casuística de les poblacions amb festiu el dia de les votacions de les famílies i la presentació de documentació.
També s’han platejat qüestions com no condicionar la informació a les famílies a una reunió, sinó donar flexibilitat o habilitar un procediment propi per a aquest procediment i no recórrer al tràmit Z.
STEPV ha insistit en la necessitat de renegociar l’ordre i ha demanat un compromís per part de la Conselleria per a facilitar la documentació de negociació i així millorar tot els possibles la nova normativa.