Llengua

La Plataforma per l’Ensenyament Públic convoca accions en els centres educatius en defensa del valencià

La Plataforma està preparant més mobilitzacions contra aquest greu atac al valencià

divendres 22 març 2024 15:01 h

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic ha analitzat la proposta de llei del govern valencià, registrada ahir pel PP i VOX en les Corts Valencianes, que substituirà l’actual llei de plurilingüisme.

La Plataforma està preparant materials per convocar accions en els centres educatius

La Plataforma considera aquesta llei un atac frontal a l’ús del valencià com a llengua vehicular en el sistema educatiu i un clar intent d’arraconar-la al màxim.
És per això que la Plataforma està preparant accions de protesta. La primera acció és la mobilització en els centres educatius per mostrar el seu rebuig a la proposta de llei, per a la qual cosa s’estan preparant materials per fer-los arribar a la comunitat educativa perquè es concentren a les portes dels centres educatius.
Igualment, la Plataforma anima a tota la comunitat educativa i a la societat valenciana a participar activament de les Trobades d’Ensenyament en Valencià que han arrancat avui mateix i finalitzaran el 14 de juny i a reivindicar l’ús del valencià com a llengua vehicular en el sistema educatiu.

llengua