Llengua

La Conselleria fa el ridícul amb la modificació del PEPLI en les comarques castellanoparlants

La majoria de centres educatius d’aquestes comarques mantenen les assignatures en valencià, com va afirmar ahir el subdirector de política lingüística de la Generalitat

divendres 29 març 2024 11:50 h

El subdirector de política lingüística, Vicent Satorres, va explicar ahir en declaracions a À Punt que la majoria de centres educatius de les comarques castellanoparlants havien votat per mantindre el programa lingüístic actual i, per tant, el percentatge de matèries que s’imparteixen en valencià.

Recordem que en la Llei de Pressupostos 2024 es va modificar l’actual llei de plurilingüisme per afavorir que els centres educatius d’aquestes comarques pogueren renunciar a impartir docència en valencià. Seguidament la Conselleria d’Educació va instar els consells escolars d’aquests centres a votar abans del 26 de febrer si mantenien o no l’ensenyament en valencià.

STEPV ja va denunciar la pressió a aquests centres per part de la Conselleria d’Educació i el govern valencià perquè s’afanyaren a prendre aquesta mesura, que ningú no havia demanat, dins la seua obsessió d’eliminar el valencià del sistema educatiu.

El Sindicat està treballant en un estudi per conèixer l’impacte de la mesura en aquests centres i, per les dades recollides en aquest moment, es confirma que, efectivament, la majoria dels centres educatius mantenen el valencià com a llengua vehicular, com va explicar ahir Satorres. A banda, el Sindicat va demanar al Director General d’Ordenació i Política Lingüística que facilitara als sindicats un informe amb el resultat de les votacions, però encara no disposem d’aquest informe.

STEPV insta a la Conselleria d’Educació i al govern valencià a deixar de perseguir la llengua en l’ensenyament i a PP i VOX a retirar la proposta de llei presentada la setmana passada en les Corts Valencianes que aprofundeix encara més en l’arraconament del valencià a l’ensenyament.

llengua