Plataforma per l’ensenyament públic

La Plataforma Estatal per l’Escola Pública considera inacceptables les revàlides

La Plataforma prepara noves mobilitzacions contra les revàlides

divendres 09 setembre 2016 18:20 h

La Plataforma Estatal per l’Escola Pública considera que la posada en marxa de les revàlides és un dels majors atacs patits per l’educació a l’Estat Espanyol i prepara noves mobilitzacions contra les mateixes per aconseguir la seua eliminació.

La Plataforma Estatal per l’Escola Pública ha mantingut la primera reunió d’aquest curs escolar en el dia d’ahir, abordant la situació educativa actual, però centrant-se en la posada en marxa de les revàlides, última baula de la implantació de la LOMQE. Les entitats que componen la Plataforma Estatal coincideixen en què és inacceptable que les revàlides, que compten amb un rebuig unànime de la comunitat educativa, hagen estat posades en marxa, en publicar al BOE el Reial Decret que les imposa el 30 de juliol, i que es realitzaran per primera vegada en finalitzar aquest curs escolar.

El model de revàlides pertany a un model educatiu del passat, excloent, segregador, elitista, que estava configurat perquè, mitjançant aquest nefast instrument, es cribara a la immensa majoria de l’alumnat. Només cal recordar que en el moment de la seua eliminació, duta a terme amb la reforma educativa realitzada el 1970, de cada 100 alumnes que començaven l’educació primària, només 27 ho podien fer en Secundària i un demolidor per exigu 3% arribava a la universitat.

La LOMQE vol, mitjançant aquestes revàlides, recuperar aquest model d’expulsió de l’alumnat del sistema educatiu de manera prematura, derivant en tot cas a una part abans de finalitzar aquesta expulsió cap a una formació professional devaluada, mitjançant la posada en marxa de la Formació Professional Bàsica i la insistència de considerar a l’alumnat de formació professional de segona categoria. Això sí, impulsant la privatització del sistema per assegurar que mentre que les famílies amb baixos recursos econòmics veuen com els seus fills i filles tenen tot tipus de barreres per avançar en el seu procés educatiu i en el seu progrés social, les que tenen recursos podran garantir als seus fills i filles una titulació d’accés fàcil i un escenari de preservació de les elits que els faran la vida molt més còmoda.

Però, si inacceptable és que es publique al BOE el Reial Decret de les revàlides en l’últim moment del mes de juliol per un Govern en funcions, pensant erròniament que passaria desapercebut per trobar-nos en ple període de vacances d’estiu, no ho és menys la manipulació realitzada pel Govern en funcions en anunciar que podria eliminar les revàlides a canvi d’aconseguir la investidura del candidat que està en funcions al capdavant del mateix. Aquest tipus de xantatges a la societat demostra que ens governen uns responsables polítics que no mereixen seguir fent-ho ni un segon més.

Per tot això, la Plataforma Estatal, que continua realitzant actuacions contra de la LOMQE, ha valorat la posada en marxa d’altres noves accions centrades de forma específica contra les revàlides. Entre aquestes, s’ha debatut sobre una possible convocatòria de vaga que s’ha proposat en el si de la mateixa, situada en principi a la segona quinzena d’octubre o potser a la primera de novembre. Donada la importància d’aquesta proposta, les diferents organitzacions valoraran aquesta possibilitat i la Plataforma Estatal prendrà una decisió definitiva en la propera reunió, fixada per al 27 de setembre.

En aquest sentit, la Plataforma Estatal fa una crida a les plataformes territorials i locals perquè valoren les possibles opcions de mobilització i, de manera concreta, la possible vaga. La Plataforma Estatal, a més de la posició de les organitzacions que la componen, necessita conéixer el parer de les plataformes territorials i locals, per la qual cosa sol·licita que aquestes envien un correu a .(JavaScript ha d'estar habilitat per veure aquesta adreça de correu electrònic) amb la seua posició acordada abans del dia 27 de setembre.