Meses de negociació

La nova normativa d’itineràncies empitjora la situació actual i és fruit de les retallades

S’ajorna la negociació del decret d’atenció educativa inclusiva i els sindicats convoquen concentracions el 13 de juny contra les retallades en educació

dijous 07 juny 2012 15:58 h

Aquest matí ha tingut lloc la reunió de la mesa tècnica per tractar diversa normativa com el calendari escolar del curs que ve, la provisió de llocs de treball en règim d’interinitat en ensenyaments d’FP inicial i ensenyaments artístics, l’amortització de llocs de treball del cos de mestres en primer cicle d’ESO, les itineràncies, les comissions de serveis per als centres inclosos en el programa experimental plurilingüe, els desdoblaments d’FP, el nou decret d’atenció a la diversitat i l’horari de determinades especialitats d’ensenyaments professionals de música.

STEPV ha fet una prèvia per demanar l’ajornament de la negociació d’un decret tan important com el d’atenció a la diversitat, ja que la documentació es va remetre amb només dos dies d’antelació, sense temps per a treballar el document ni de consultar el professorat en assemblees, d’acord amb el model sindical de STEPV. La conselleria ha acceptat ajornar la negociació i ha proposat que en la mesa sectorial es discutisca un calendari de reunions per tractar el decret.
En el punt de calendari escolar, la conselleria ha informat que es negociarà una ordre específica sobre la jornada continuada, ja que la nova ordre marc de jornada i calendari escolar –que encara no s’ha publicat– no la regula, com va informar STEPV en el seu moment i com ha reconegut la mateixa administració, a pesar que algun sindicat va celebrar que sí que es regulava gràcies a la seua pressió.
Quant al punt d’amortitzacions de llocs de treball de mestres de primer cicle d’ESO, STEPV ha exigit que les places que s’amortitzen siguen oferides al cos de professorat de secundària en concurs de trasllats per tal que no es perda cap lloc de treball i, alhora, es garantisca la mobilitat de mestres d’ESO mantenint places suficients que no s’amortitzaran. La conselleria ha acceptat aquesta demanda i la introduirà en el document.
Sobre la nova normativa d’itineràncies, el sindicat ha vinculat aquest document amb les retallades provocades per l’augment de ràtios i d’horari lectiu perquè provocarà desplaçaments i supressions i la multiplicació de docents que hauran d’impartir docència en més d’un centre. En aquest sentit, ha exigit la retirada del document fins que es negocie directament amb la consellera d’educació tal com s’ha demanat insistentment. A més, el nou esborrany empitjora greument les condicions laborals del professorat, entre altres aspectes, perquè el descompte d’hores per ser itinerant serà d’hores complementàries i no d’hores lectives.
STEPV també ha rebutjat la resolució de desdoblaments de mòduls d’FP pel mateix motiu, ja que són conseqüència de la retallada en les plantilles d’FP arran de la derogació de l’acord de 2001 signat amb els sindicats i la imposició d’una ordre de plantilles el gener de 2010, que dóna cobertura a les retallades que aplica conselleria des d’aleshores.
Els sindicats de la mesa sectorial han convocat concentracions a Alacant i València el 13 de juny per mostrar el rebuig del professorat a la normativa de retallades que s’aplicarà el curs que ve.