Polítiques educatives

El Sindicat es reuneix amb la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial

A la reunió s’han tractat molts aspectes relacionats amb aquest inici de curs atípic i complex i d’altres qüestions importants per aquests ensenyaments pendents d’aclarir i/o resoldre.

dimecres 21 octubre 2020 17:55 h

En quant a les qüestions comunes de FP i ERE, el Sindicat ha tornat a posar de manifest que tot i que a les instruccions d’inici de curs hi ha referències a la salut i la seguretat laborals queda pendent que la Conselleria presente els plans de contingència específics per aquests ensenyaments tal i com de fet està recollit a les mateixes respectives instruccions d’inici de curs (“Les direccions dels centres vetlaran perquè es compleixen les recomanacions de salut i higiene… d’acord amb els protocols que determinen les autoritats sanitàries i els serveis de prevenció.”). Uns protocols que haurien de ser tractats als diferents Comités de Seguretat i Salut i que també han estat reclamats des de l’àrea de Salut Laboral i Medi Ambient del Sindicat, tot i així els centres han anat dissenyat els seus propis plans de contingència.

El Sindicat ha reiterat la necessitat d’obertura de les borses de treball esgotades i ha demanat informació relativa a la situació d’aquesta qüestió, tot i que depèn de la DG de Personal, amb el objectiu d’accelerar els procediments i resoldre les problemàtiques d’algunes especialitats. El Director General ha confirmat que efectivament existeixen aquestes necessitats i que ja s’està treballant conjuntament amb la DG de Personal.
Sobre els nous cicles implantats, el Sindicat ha traslladat diverses situacions com ara la manca d’espais, professorat i equipaments a banda de demanar dades de matrícula actualitzades. El Director General ha respost que s’havien implementat fonamentalment els cicles demanats des dels centres on la seua implantació no havia de comportar dotacions d’espais per que fóra viable, tot i així ha demanat que se li facen arribar les possibles incidències o problemes existents al respecte, en quant a la matrícula s’ha produït un decreixement general als conservatoris.
Sobre la prevista revisió de certs currículums des de la DG de FP i ERE han confirmat que aviat es tractarien alguns en mesa sectorial i que tot i el context actual es continua treballant-hi. Per una altra banda, el sindicat ha recordat que s’hauria de clarificar cóm s’articulen les proves d’aptitud pendents previstes per personal que ha accedit per Difícil Cobertura i/o oposicions de FP i ERE, una qüestió que s’haurà de resoldre des de la DG de Personal.
Entre les qüestions més específiques de Formació Professional STEPV ha tornat a plantejar el seu posicionament sindical de cos únic i equiparació salarial i condicions laborals del professorat tècnic de FP (PTFP) amb el professorat de secundària (PS), clarificant que no estem parlant d’una equiparació de competències i funcions en quant a atribució docent per especialitats, sinó simplement d’una equiparació salarial una vegada els requisits d’accés i les condicions laborals són les mateixes en els dos cossos. No té sentit mantindre aquesta diferència salarial, a igual treball igual salari. La Conselleria deixa en mans del Ministeri la regulació d’aquest cos tot i que manifesta estar d’acord amb la òptica de STEPV.
El Sindicat ha recordat l’estudi estratègic de FP que va realitzar la UV, dirigit per Jorge Hermosilla, on s’establien les recomanacions sobre els inventaris (amb temps de vida) de les diferents Famílies. Igual que la necessitat dels desdoblaments que no sols aporten qualitat en l’educació si no també seguretat en les pràctiques a l’aula.
Sobre la publicació del ROF dels CIPFP ens han informat de un retard en la seua publicació prevista tot i que s’està avançant i que en estarà enllestit breu. El Sindicat també ha plantejat la necessitat de regular millor la imbricació de la FP en els centres d’Educació Especial ja que l’absència de normativa (o ROF específic) provoca problemes quant a horaris i funcions dels docents de FP.
Respecte dels greuges que pot comportar la possibilitat de doble titulació a la concertada, el Director General ha comentat que ells aposten per un model flexible de Formació Professional a través de les competències en el qual no es busca la titulació si no l’adquisició d’aquestes competències. Pel que fa a les persones “prospectores” i a algunes disfuncions existents la DG preveu oferir formació específica per tal que aquestes persones puguen desenvolupar les seues funcions i portar a terme la coordinació en totes les àrees, amb la intenció de reforçar aquesta figura al llarg del curs.
En quant als Ensenyaments de règim especial el Sindicat ha preguntat pel mapa de conservatoris i quin és el estat de les absorcions previstes. El Director General ha confirmat que ja s’havia avançat i s’havien produït diverses reunions amb els ajuntaments d’Altea, Benicarló i Llíria. La part que afecta a personal s’haurà de tractar en Mesa Sectorial amb la DG de Personal Docent i a priori es produirà al llarg del curs actual. Sobre Infraestructures i equipaments dels centres s’ha demanat per les actuacions específiques relacionades amb espais derivats de la situació COVID, la DG ha afirmat que estan donant solució a les diferents situacions. Per una altra banda el sindicat ha plantejat la necessitat de regular l’assignatura música de cambra i ha demanat una relació del professorat ERE que no disposa actualment del requisit lingüístic de cara a exigir una formació de xoc amb el suficient marge abans de que acabe la moratòria per aquest col·lectiu.