Plurilingüisme

El Secretariat Nacional de STEPV valorarà el contingut del decret-llei sobre plurilingüisme

El SN es reunirà dilluns. El Sindicat demana una reunió amb el Conseller d’Educació per abordar el tema.

Concentració convocada avui per Escola Valenciana davant el Tribunal Superior de Justícia

divendres 01 setembre 2017 16:06 h

STEPV valorarà l’anunci de la Conselleria d’Educació sobre el decret de plurilingüisme en la reunió del Secretariat Nacional que tindrà lloc el proper dilluns. El Sindicat s’ha assabentat del Decret Llei hui mateix a partir de la informació facilitada per la Conselleria d’Educació, malgrat haver demanat, en haver-se conegut les sentències i la interlocutòria del TSJCV els darrers dies del mes de juliol, una reunió amb el conseller Vicent Marzà, una reunió que no s’ha produït fins aquest moment.

Caldria que el tribunal alçara la suspensió cautelar dictada a petició de la Diputació d’Alacant

El Sindicat farà una valoració acurada, després d’estudiar tranquil·lament el text del decret llei presentat per l’Administració Educativa, sobre quines seran les seues repercussions envers els programes lingüístics que han triat els consells escolars dels centres.
Per al Sindicat, les sentències del TSJCV conegudes el mes de juliol només anul·laven la Disposició Addicional Cinquena del Decret de Plurilingüisme que afecta a les certificacions d’anglés però no a la resta dels articles. Per tant, el tribunal ha donat per bo el decret en contra de les pretensions del recurrents. En eixe sentit, caldria que el tribunal alçara la suspensió cautelar dictada a petició de la Diputació d’Alacant.
Finalment, des del Sindicat s’aposta per treballar per aconseguir que tot l’alumnat valencià domine, en acabar els seus estudis obligatoris, les dues llengües oficials i, si més no, una llengua estrangera.

plurilingüisme