Comença la recollida de signatures de la ILP per la baixada de ràtios

El termini per a recollir les 10.000 signatures necessàries finalitza el 8 de juny

dimecres 26 octubre 2022 12:06 h

Des de fa uns dies STEPV està recollint les signatures perquè la Iniciativa legislativa popular (ILP) per la baixada de ràtios es tramite en el Parlament Valencià. En aquest enllaç pots consultar la proposta de llei.

Ajuda’ns a recollir signatures!

El passat 25 de juliol el Secretariat Nacional del Sindicat va registrar la ILP a les Corts Valencianes i, després de ser acceptada per la Mesa de les Corts i que la Junta Electoral valide els plecs de signatures i acredite les persones fedatàries els passats dies, ja es poden començar a recollir les signatures.

On puc signar la ILP?
En les seus del sindicat trobareu plecs per a signar. També en les assemblees i visites de les persones permanents als vostres centres podreu signar la ILP.

Ajuda’ns a recollir signatures
Us demanem que organitzeu al vostre centre recollides de signatures. Per a fer-ho, contacteu amb la persona permanent de la vostra comarca o telefoneu a les seus del sindicat i acordem el dia per a organitzar la recollida de signatures. També podeu sol·licitar-ho a .(JavaScript ha d'estar habilitat per veure aquesta adreça de correu electrònic) (poseu en l’assumpte “Recollida signatures ILP”).

Què és una ILP?
La iniciativa legislativa popular (ILP) és un procediment que permet a la ciutadania impulsar l’aprovació d’una llei per part del Parlament, tal i com preveu l’article 26.2 de l’Estatut d’Autonomia.

Mitjançant aquest mecanisme, la ciutadania, amb el suport de 10.000 firmes, pot presentar davant les Corts Valencianes el text d’una proposició de llei que serà debatuda i votada pel Ple de la cambra i, si és aprovada, s’incorporarà a l’ordenament jurídic valencià.

Per tant, no és una recollida de signatures a l’ús, ja que les signatures s’han de comprovar per la Junta Electoral i, si es recullen les signatures necessàries, es tramitarà en les Corts Valencianes com a llei.

Qui pot signar?
Les persones majors de 18 anys empadronades en qualsevol municipi valencà, és a dir, que consten en el cens electoral i voten al País Valencià. No cal que siga del sector educatiu.

En aquesta web sobre la ILP pots consultar la proposta de llei

Mira el vídeo de l’inici de la campanya de recollida de signatures

ilp ràtios