Reforma educativa

STEs: amb les retallades, la reforma no és possible

STEs planteja al ministre que amb les retallades que estan imposant no és possible la reforma educativa i que la mobilització continuarà.

dimarts 03 juliol 2012 18:31 h

La vesprada del 2 de juliol es va celebrar una reunió entre el ministre d’Educació i el seu equip amb els sindicats de la mesa sectorial, STES-i, CCOO, UGT, CSIF, ANPE i CIG.

Els STEs estem compromesos a continuar amb la mobilització contra les retallades i en defensa de l’ensenyament públic

En la reunió, la secretària d’Estat d’Educació va explicar l’informe presentat després del Consell de Ministres del dia 29, ampliant alguns aspectes, com ara que els quatre cursos de l’ESO es divideixen en dos cicles, un del primer al tercer, en el qual es donarà un informe orientatiu sobre el pas al 4t, que orientarà cap a l’FP o cap al batxillerat, que seran els dos itineraris que tindrà aquest 2n cicle. La “revàlida” després del batxillerat puntuarà un 40% i la nota que porten del centre el 60% per a conformar la nota final.
L’equip del ministre es va comprometre a lliurar en huit o deu dies un document ampli en què explicarà les línies de la seua reforma. El seu objectiu és debatre amb la comunitat educativa, els partits ..., i tindre l’avantprojecte llest per al final de l’octubre. Amb els sindicats volen fer “grups de treball”.
Hi va haver una intervenció dels sis sindicats presents. La intervenció d’STEs va ser molt crítica, la més crítica amb el ministre, la seua política de retallades i el projecte de reformes.
El secretariat dels STEs denuncia que el que el govern diu “reforma del sistema educatiu”, quan és en realitat la destrucció del sistema tal com el coneixem hui, i ho estan fent en tres passos ben estructurats: el Reial Decret Llei 14/2012, la implantació de l’FP dual i la reforma de la secundària.
El secretariat, en un comunicat, afirma: “Els STEs estem compromesos, i així ho vam dir en la reunió i en la roda de premsa posterior, a continuar el proper curs amb la mobilització contra les retallades i en defensa de l’ensenyament públic i el seu professorat, ja que aquesta ni és la reforma que necessita el sistema educatiu ni pot es fonamentar en els greus retallades imposades.”