Polítiques educatives

STEPV trasllada als partits un document de mesures per a millorar el sistema educatiu

Les propostes busquen la millora en els centres educatius, en les condicions laborals del professorat i la situació del professorat interí.

dimecres 13 maig 2015 16:24 h

El Secretariat Nacional de STEPV ha elaborat un document de propostes als partits polítics que concorren a les eleccions a la Generalitat valenciana del 24 de maig amb les línies que el Sindicat considera que haurien de marcar les polítiques educatives en l’àmbit valencià durant la propera legislatura.

La pròxima legislatura suposa una oportunitat per a revertir la situació a l’ensenyament

En el document, STEPV exposa que el sistema educatiu valencià, especialment la xarxa pública, ha patit grans retallades durant els darrers anys que, sumades als 20 anys de polítiques educatives del govern valencià en mans del PP, han dut a una situació de potenciació de la xarxa privada en detriment de la pública.
Els centres educatius públics estan patint les conseqüències d’aque stes polítiques en forma de retallada de professorat i de les seues condicions laborals, amb l’increment del nombre d’alumnat en les aules, retallada de beques i ajudes a l’alumnat, burocratització de la tasca dels equips directius i del professorat, etc.
Amb la nova llei educativa, la LOMQE, s’incrementarà l’escletxa social entre el nostre alumnat. Per al Sindicat, un dels eixos de la llei és la segregació, no només per sexe, sinó també per rendiment. També és una llei que atempta contra la gestió democràtica dels centres, s’allunya del model laic que ha de regir l’ensenyament i imposa un model plurilingüe que margina el valencià.
STEPV entén que cal revertir aquesta situació i que la pròxima legislatura suposa una oportunitat per a fer-ho. Per això, ha presentat aquestes propostes als partits polítics amb possibilitats de governar la Generalitat valenciana perquè les tinguen en compte a l’hora d’aplicar les seues polítiques educatives. En concret, el Sindicat s’ha reunit amb PSOE, Compromís, EUPV i Podem.
El document fa una sèrie de propostes, amb vista a dur-les a terme en tres períodes de la legislatura. Les mesures que el Sindicat entén que s’han de dur a terme de forma immediata, a penes prendre possessió del govern valencià i de la Conselleria d’Educació; les propostes que cal treballar durant el primer any de legislatura; i les propostes que cal desenvolupar durant la resta de la legislatura.

Enllacem ací el document de propostes

Amb Miguel Soler (PSPV)
pspv

Amb Josep Maria Panyella (Compromís)
compromis

Amb Conxa Querol (EUPV)
eu

Amb Sandra Mínguez (Podem)
Podem

Antonio Sanchez Moreno

17 maig 2015 / 22:59 h

I què passa amb el professorat en expectativa? Mai es fa esment d’aquest col·lectiu.
En l’últim llistat érem al voltant de 1500 docents. Alguns ja farem el setè any en aquesta situació encara que hi ha companys des de l’oposició de 2006.

Alicia Marti Climent

18 maig 2015 / 17:38 h

Hola,
El Sindicat insisteix cada curs que s’han d’oferir totes les places en el concurs de trasllats. El problema és que la plantilla estable va reduint-se any rere anys i això comporta que la inestabilitat del professorat augmente.
Mesures urgents com les que plantegem de reversió de totes les retallades en el sistema educatiu, com ara les ràtios o la càrrega lectiva, capgirarien la situació actual del professorat provisional.
Mentrestant, però, el Sindicat continua demanant que el professorat funcionari de carrera en situació de provisionalitat (és a dir, el que encara no té destinació definitiva) puga optar a les comissions de serveis. Hi ha docents que han aprovat les oposicions en 2007 i que encara no tenen una destinació definitiva, fet que els impedeix demanar comissions de serveis i també concursar a altres territoris de l’Estat.

Antonio Sanchez Moreno

20 maig 2015 / 21:55 h

Acabe de llegir l’informe d’allò que heu tractat a la mesa tècnica avui, 20 de maig, envers del professorat en expectativa.

Gràcies!