Dignitat del professorat

STEPV intervé en el XVII Premi d’Honor Ciutat de Dénia per la Formació de Persones Adultes

Un moment del lliurament del premi a Neus de LLago

dimecres 18 juny 2014 16:42 h

Jaume Llopis, com a representant de la mEsA dElS AgenTs SoCialS per la Formació de Persones Adultes i de STEPV va participar en el lliurament del XVII Premi d’Honor Ciutat de Dénia.

Neus de Llago Segura rep aquest premi per tota una vida de dedicació a la tasca educativa, especialment en la FPA

El premi s’ha lliurat enguany a Neus de Llago Segura per tota una vida de dedicació a la tasca educativa, especialment en la formació de persones adultes, pel seu compromís amb l’ensenyament públic i per la seua vàlua personal com a mestra.

Intervenció de Jaume Llopis en el lliurament del Premi:

XVII Premi d’Honor Ciutat de Dénia
per la Formació de Persones Adultes

Sra. Alcaldessa, Sra. regidora, Sra. Neus de Llago Segura, Sr. Joan Mª Senent, Senyores i Senyors del públic assistent… Molt bona nit.
Com a representant de la mEsA dElS AgenTs SoCialS per la Formació de Persones Adultes i del Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV) vull felicitar la senyora Neus de Llago Segura pel guardó rebut. La més sincera enhorabona.

El títol de la conferència de hui, impartida pel professor Joan Mª Senent “L’educació de persones adultes: una experiència de diversitat” podria servir per a encapçalar el currículum de la Sra. Neus de Llago Segura, perquè una experiència ben diversa i ben productiva ha sigut la seua vida en el món educatiu.
Neus de Llago Segura rep aquest premi per tota una vida de dedicació a la tasca educativa, especialment en la formació de persones adultes, pel seu compromís amb l’ensenyament públic i per la seua vàlua personal com a mestra.
Ara bé, aquest reconeixement no només és a la seua persona sinó –en nom de la MESA d’Agents Socials– crec que puc fer-lo extensiu a tot el centre de CFPA Miguel Hernández de Sagunt.
El centre Miguel Hernández de Sagunt és un centre de referència en la formació de persones adultes del País Valencià, és referent en el model d’escola pública arrelada al medi, plural i tolerant. Una escola que s’ha transformat per a donar resposta a les necessitats educatives i formatives del seu entorn. Una escola en la qual, equip docent i associació d’alumnat treballen conjuntament per a aconseguir els objectius marcats.
En tot això té un al grau de responsabilitat –i de temps i d’amor invertit i rebut– la Sra. Neus de Llago Segura i per això, els seus companys i companyes, la seua escola la va proposar com a candidata al premi que hui se li atorga.
El 14 de juny de 1998 (aquesta setmana que ve farà 16 anys), en aquesta mateixa ciutat, Dénia, la mEsA dElS AgenTs SoCialS va fer públic el Manifest de Dénia.
En aquell moment ens adreçàvem a tota la societat valenciana, institucions i organitzacions, per reivindicar als nostres governants les actuacions i els mitjans necessaris que garantiren l’Educació i la Formació de Persones Adultes per a totes i tots, al llarg de tota la vida.
Malauradament, a hores d’ara, 16 anys després, moltes de les reivindicacions del Manifest de Dénia, continuen vigents i ben vives.
Tot i això, al llarg del País Valencià, trobem persones com Neus de Llago Segura i escoles com el CFPA Miguel Hernández de Sagunt entre d’altres, que s’han cregut i continuen creient que paga la pena continuar treballant per centres de Formació de Persones Adultes que, en el treball del dia a dia, concreten i fan realitat la nostra utopia.
Només em queda –en nom de la MESA d’Agents Socials per l’FPA– tornar a donar-li l’enhorabona a la Sr. Neus de Llago Segura pel premi atorgat i agrair-li a l’Ajuntament de Dénia el manteniment i la convocatòria anual d’aquest guardó.
Moltes gràcies i bona nit.