Meses de negociació

STEPV demana la negociació de les plantilles de FPA en la Mesa Sectorial

Aquest matí ha tingut lloc una Mesa Sectorial per a tractar les unitats i la zonificació dels centres de Formació de Persones Adultes. També s’ha abordat la resolució de classificació de centres educatius del curs 2017/18.

CFPA Jordi de Sant Jordi a la Vall d'Uixò

dijous 19 juliol 2018 19:53 h

Quant a les FPA el Sindicat ha demanat que la Conselleria explique els criteris que s’han fet servir per a determinar el nombre d’unitats en cada un dels centres i la proposta de zonificació (Annexos I i II de la resolució) i ha traslladat les propostes de modificació que han arribat al Sindicat per part dels centres de FPA.
Segons la Conselleria, el criteri principal ha estat l’actualització que s’ha anat fent any rere any des de la publicació de l’ordre de 2005 que establia les unitats. D’aquesta manera, amb la nova normativa que s’ha negociat aquest matí, les unitats habilitades fins ara es convertiran en unitats de catàleg, amb la qual cosa s’estabilitzen les unitats i les plantilles. Així i tot, el Sindicat considera que cal abordar la negociació de les plantilles, en paral·lel a les unitats, per tal de completar l’estabilitat d’aquests centres.

La Conselleria atendrà les peticions dels centres sobre les unitats

El Sindicat també ha sol·licitat que no es tanque la configuració de les unitats i que atenga les possibles peticions d’ampliació per part dels centres que puguen arribar pròximament, ja que la normativa negociada no s’aplicarà encara el curs que ve, sinó en 2019/20.
D’altra banda, també s’ha abordat la situació dels centres municipals, contemplats també en la normativa negociada, en el sentit que cal compaginar les condicions laborals del professorat de Conselleria que treballa en centres municipals i les dels que hi depenen dels ajuntaments.
Quant a la resolució de classificació de centres, el Sindicat ha recordat que encara queda pendent la solució a la retallada en la classificació dels centres des de 2013 que va fer l’anterior govern i que es va anul·lar gràcies a una sentència guanyada per STEPV. Recordem que l’actual Conselleria va aplicar la sentència a partir del curs 2016/17, però queden pendents els cursos 2013/14, 2014/15 i 2015/16, en què molts centres estaven mal classificats fet que afectava els complements retributius dels equips directius.
En el torn obert de paraules, el Sindicat ha preguntat al Director General de Política Educativa, Jaume Fullana, que presidia la Mesa, sobre la recuperació del tutor/a en els centres d’infantil i primària ja que el Conseller va anunciar fa poc que s’arribaria al 70% dels centres. Fullana ha confirmat aquesta dada, fet que millora les previsions inicials del 50% dels centres que recuperaran aquest docent.
I, finalment, el Sindicat ha pogut saber que el professorat interí sense capacitació que en aplicació de l’ordre de 2013 podrà demanar places a comarques castellanoparlants (com demanava STEPV) a partir de setembre.