Professorat interí

STEPV acudeix a la Mesa Sectorial, malgrat la desconvocatòria unilateral i injustificada

Conselleria pretén publicar una ordre sense tancar la negociació

L'equip de negociació de STEPV a l'entrada de Conselleria

divendres 15 març 2013 15:32 h

Aquest matí la Conselleria d’Educació ha enviat un fax a les 11:39h per a desconvocar la Mesa Sectorial en què s’havia de signar o no la proposta d’acord de professorat interí.

STEPV considera il·legal la desconvocatòria de la Mesa i la recorrerà davant els tribunals juntament a l’ordre si es publica

L’argumentació de la Conselleria és que “Ante la falta de acuerdo por parte de las organizaciones sindicales… queda desconvocada la reanudación de la Mesa Sectorial,... dándose por concluida la misma en los términos en que se suspensió la sesión anterior”.
Malgrat la desconvocatòria de la Mesa, l’equip negociador de STEPV s’ha presentat a les 13h en Conselleria, hora en què estava prevista la reunió, per a negociar amb Conselleria, perquè el Sindicat no admet la desconvocatòria de la Mesa perquè el futur de milers de docents depenen d’aquesta negociació.
En un primer moment, l’equip negociador s’ha trobat amb les portes de Conselleria barrades però finalment hem aconseguit que tres membres de l’equip s’entrevisten amb el subdirector de personal. El subdirector ha explicat que han entés que cap sindicat firmaria i per això han decidit desconvocar la Mesa i publicar directament una ordre. STEPV ha replicat que considera il·legal la desconvocatòria de la Mesa perquè és en l’àmbit de la Mesa Sectorial on els sindicats s’han de posicionar sobre el contingut de l’acord i sobre la seua signatura.
El Sindicat ha manifestat al subdirector que denunciaria jurídicament la desconvocatòria de la Mesa i l’ordre si s’arriba a publicar per mala fe negociadora, si no convocaven la Mesa Sectorial en la qual s’ha de tractar aquest tema.
D’altra banda, STEPV critica que el Secretari Autonòmic d’Educació, Rafa Carbonell, s’ha adreçat al professorat interí en una carta al professorat interí amb mitges veritats i que no tinga temps per a acudir a les meses de negocació, com ha demanat el sindicat en diverses ocasions.
Quant als canvis del darrer document, STEPV continua valorant que són insuficients ja que la majoria del col·lectiu continua sent afectat per la rebaremació.
Acabada l’entrevista, els representants de STEPV han informat al col·lectiu de professorat interí concentrat a la porta de la Conselleria i han animat a mantindre la pressió i a secundar la vaga, convocada per STEPV, la Coordinadora de Professorat Interí i l’Associació de Funcionariat Interí Docent (AFID), per aconseguir que l’administració rectifique en la seua pretensió de rebaremar el col·lectiu. Així mateix, STEPV continua apostant per la unitat sindical, com ha fer sempre, i per això convida a la resta de sindicats de la Mesa Sectorial a sumar-se a la vaga acordada pel col·lectiu.