Professorat interí

STEPV mobilitzarà el professorat interí si el nou acord contempla la rebaremació de les borses

El Conseller Marzà anuncia un nou acord sense consultar la Mesa Sectorial i obri la possibilitat a la rebaremació

dimarts 29 setembre 2015 15:46 h

D’acord amb les notícies de la compareixença d’avui del Conseller d’Educació, Vicent Marzà, la Conselleria pretén negociar aquest curs un nou acord de professorat interí, que obri la possibilitat de la reordenació de les borses.

Cal negociar urgentment l’ampliació de les plantilles, per tal de començar a recuperar immediatament els llocs de treball retall

Aquest anunci s’ha fet sense consultar la Mesa Sectorial d’Educació ni sense que el conseller s’haja reunit amb STEPV (sindicat amb majoria absoluta en la Mesa Sectorial) tal i com s’està sol·licitant des del mes de juliol, en meses sectorials i per escrit.
La proposta del conseller, segons els mitjans de comunicació, és equilibrar l’experiència i la nota d’oposició, la qual cosa significa a la pràctica reordenar les borses. Si el que pretén el conseller és que tot el món treballe, tal i com sembla que ha afirmat, el problema no és l’ordenació actual de les borses, sinó els cinc anys de retallades de plantilles de l’anterior govern.
Per tant, el que cal treballar és en la recuperació dels llocs de treball i no en tornar a obrir el meló de l’ordenació de les borses. I més després de dos anys de lluita del col·lectiu de professorat interí que s’ha resolt feliçment gràcies a la sentència guanyada per STEPV.
En eixe sentit, STEPV considera que no és el moment d’encetar aquesta negociació i tornarà a mobilitzar el col·lectiu de professorat interí si la concreció del nou acord comporta la reordenació de les borses. En tot cas, cal negociar urgentment l’ampliació de les plantilles, per tal de començar a recuperar immediatament els llocs de treball retallats. Recordem que s’ha demanat en les diferents meses de negociació que hi ha hagut aquest mes de setembre la convocatòria urgent de la Junta de Portaveus per a tractar el calendari de negociació d’aquest curs, demanda que tampoc s’ha atés per part de Conselleria.

Anna Micó Tormos

29 setembre 2015 / 17:54 h

-‘La proposta del conseller, segons els mitjans de comunicació, és equilibrar l’experiència i la nota d’oposició, la qual cosa significa a la pràctica reordenar les borses.’

-’ Si el que pretén el conseller és que tot el món treballe, tal i com sembla que ha afirmat, el problema no és l’ordenació actual de les borses, sinó els cinc anys de retallades de plantilles de l’anterior govern.’
És a dir, si com diu STEPV el problema no és l’ordenació de les borses, per què es va insistir tant en la reordenació de les borses després de l’acord del 2013? Aleshores eixe SI que va ser el problema, però ara ja no ho és… Respecte a les retallades, totalment a favor de que eixe és el problema de base.

-‘Per tant, el que cal treballar és en la recuperació dels llocs de treball i no en tornar a obrir el meló de l’ordenació de les borses.’
Espera espera… qui va tornar a obrir el meló de l’ordenació de les borses en juny? STEPV!!! Però ara, com el meló ja està partit i repartit, millor no tornar a ordenar….Una postura molt coherent, si senyor!!

-‘I més després de dos anys de lluita del col·lectiu de professorat interí que s’ha resolt feliçment gràcies a la sentència guanyada per STEPV.’
STEPV inclou afiliats i afiliades que tenen molts punts de vista diferents. Utilitzar l’adjectiu ‘feliçment’ em pareix inadequat, ja que no comtempla a tots els afilitas i afiliades a STEPV. Millor, simplement, ometre’l.

-‘En eixe sentit, STEPV considera que no és el moment d’encetar aquesta negociació i tornarà a mobilitzar el col·lectiu de professorat interí si la concreció del nou acord comporta la reordenació de les borses.’
I per als que no treballen, quan és el moment?

-‘En tot cas, cal negociar urgentment l’ampliació de les plantilles, per tal de començar a recuperar immediatament els llocs de treball retallats.’
Totalment d’acord.

Marc Candela Ruiz

30 setembre 2015 / 20:29 h

“És cert, quina bojeria pretendre que l’experiència docent i la nota de les oposicions es valoren per a treballar en l’Administració pública!!! Millor deixem-ho com està ara, per antiguitat. Vaja, com quan vas a la carnisseria a agafar número, el que arriba abans s’emporta l’entrecot!!”

I per als que no treballen, quan és el moment?

Totalment d’acord.

1.- La rebaremació de les borses atempta contra els drets de les persones que ja hi estan treballant.
2.- La nota de l’oposició és el criteri per a entrar en les borses.
3.- L’acord de 2013 era injust, discriminatori, retroactiu i ha dividit el col·lectiu d’interins. Eixe és el gran èxit del govern anterior. Justament un col·lectiu que ha destacat per la seua lluita a favor de l’escola pública i per les condicions laborals. L’acord de 2013 ha creat una escletxa entre els interins que esperem reconciliar amb feina per a tot el món, que és el que tot el món vol.
4.- La postura de STEPV és coherent. Des del primer dia vam dir que lluitaríem per canviar l’acord, perquè l’ordenació de les borses de treball que contempla l’acord de 2010 és la mateixa des de fa més de 20 anys i ha funcionat. La rebaremació és desestabilització, inseguretat, injustícia, etc.
5.- La solució és treballar per l’ampliació de les plantilles, consolidar l’estabilitat, recuperar els llocs de treball retallats i millorar les condicions laborals del professorat interí.
6.- Amb el col·lectiu dividit la reivindicació pels llocs de treball i les condicions laborals s’afebleix. És responsabilitat de l’acord de 2013 aquesta divisió, no de l’STEPV.