Mobilitzacions

STEPV convoca la vaga del 9 de maig contra la reforma educativa i les retallades

També la convoquen CCOO, la CGT i el conjunt dels STEs de l’estat.

dimecres 24 abril 2013 10:34 h

S’ha convocat VAGA GENERAL D’ENSENYAMENT per al 9 de maig, a la que a més del sindicats signants de la convocatòria li estan donant suport multitud d’organitzacions socials i polítiques progressistes. Aquesta convocatòria, promoguda a nivell estatal, ha estat ratificada al País Valencià pels sindicats convocants, ja que cada Comunitat Autònoma tenia l’última paraula pel que fa a la convocatòria o no de la vaga al seu territori.

Quan expirarà el conveni, si les empreses volen ens aplicaran els mínims establerts a l’Estatut dels Treballadors

Pel que fa a l’ensenyament concertat, sabem que a l’àmbit estatal els sindicats majoritaris del sector no han convocat la vaga. Ni USO ni FSIE semblen estar per manifestar-se contra la LOMQUE; la qual cosa no ens ha d’estranyar gens ja que, a més de tenir el sector desmovilitzat, les seves informacions van en la línia d’estar a favor de la llei. A País Valencià probablement es desmarcaran també de la vaga.

Des del sector d’ensenyament privat concertat de l’STEPV, no sols pensem que hi ha motius més que suficients per fer vaga tots els sectors, sinó que a més, molts de nosaltres pensem com a treballadores i treballadors progressistes que som, que ja era hora de ser convocats i poder com a mínim, expressar la nostra ràbia i impotència davant tot el que està passant.  No és sols la LOMQE, són també les retallades, la reforma laboral,  el retard en la jubilació i l’actitud de les patronals en la negociació col·lectiva i…

La LOMQUE anirà degradant la professió docent, el finançament i els drets laborals del professorat, sense entrar en qüestions pedagògiques –la LOMQE presenta un model propi del passat– o social –segregació d’alumnat per generar mà d’obra barata i submisa-.

El professorat tindrà menys control sobre el procés i avaluació final del seu alumnat ja que a la privada, també s’externalitzaràn les revàlides.

Canviarà el currículum i suprimiran assignatures abocant-nos a buidar de continguts les mateixes i substituir-les per competències bàsiques, aquest fet implicarà supressió de llocs de treball també a l’ensenyament concertat.

Per una altra banda al sector de privada concertada s’han vist aplicades les mateixes retallades econòmiques que als nostres companys/es d’ensenyament públic:

• 5% de supressió en les nòmines en pagament delegat, aplicat pel R.D. llei de 2010 de Zapatero.
  • Aplicació del Decret Llei de l’1 de gener de 2011 de Vela en els mateixos termes (altre 5%).
  • Supressió de la paga extra de Nadal de 2012 aplicat en el Complement Retributiu Valencià als docents en pagament delegat, R.D. Llei del 13 de juliol de 2013.
  • Aplicació de la nova regularització de les ITs (baixes laborals) pel R.D. Llei del 13 de juliol de 2013, vulnerant de manera flagrant el nostre conveni vigent.

La pròrroga del conveni està a punt d’expirar, i amb la Reforma Laboral, el proper dia 7 de juliol ens quedem sense conveni, aquets fet significa que si les empreses volen ens aplicaran els mínims establerts a l’Estatut dels Treballadors.

I, amb aquest panorama, l’actitud tant de l’Administració Estatal i Autonòmica com de les Patronals és de prepotència i d’anul·lació i/o vulneració de la negociació col·lectiva.

Per totes aquestes raons l’STEPV-Iv convoca al Sector d’Ensenyament Privat Concertat, junt amb la resta de sectors de l’ensenyament –pública i universitat- a la vaga del 9 de maig.