Meses de negociació

STEPV condiciona l’oferta pública d’ocupació a la negociació d’un nou acord de professorat interí

S’evidencia que la negociació d’un nou acord és simplement una qüestió de voluntat política, no tècnica.

dimecres 18 febrer 2015 16:20 h

STEPV ha condicionat, en la Mesa Tècnica sobre oferta pública d’ocupació per al sector docent d’aquest matí, la convocatòria d’oposicions a la negociació prèviament d’un nou acord de professorat interí que retorne als criteris de 2010 i recuperar el professorat interí reordenat en les oposicions de 2013.

El Sindicat ha fet un estudi del funcionariat de carrera provisional o desplaçat/suprimit les especialitats ofertades

Prèviament, el Sindicat ha protestat perquè, novament, la Conselleria no ha facilitat l’informe sol·licitat en la Junta de Portaveus de novembre, en el qual es demanava que constara el professorat interí per especialitats que no té res aprovat en el passat i el que només té una part, per a valorar l’impacte de la reordenació en les borses de les oposicions.

D’altra banda, el Sindicat també ha plantejat que no té sentit convocar oposicions en les especialitats de secundària perquè encara hi ha molts funcionaris de carrera sense destí definitiu o desplaçats/suprimits. Les oposicions no faran altra cosa que augmentar aquesta borsa de funcionaris sense destí.

Quant a les oposicions convocades en el cos de catedràtics de música i arts escèniques, STEPV també ha sol·licitat que es retiren perquè encara no hi ha temaris publicats i les persones aspirants no tenen a què atenir-se per a preparar-se-les. D’igual manera, el Sindicat considera que el procediment de promoció interna per a aquest cos ha d’anar en paral·lel al de les oposicions. Per tant, ha demanat que s’ajornen els dos procediments -oposicions lliures i promoció interna- per al curs que ve, i sempre que comptem amb un nou acord de professorat interí.

Finalment, quant a les places d’inspecció, STEPV ha sol·licitat que es retiren les 10 places proposades.

Altres sindicats han proposat que s’acumulen les places de secundària, FP i EOI al cos de mestres, amb l’argument de la provisionalitat dels funcionaris de carrera. Així s’evitaria la reordenació de les borses d’aquests cossos, però continuaria aplicant-se en el cos de mestres.

D’aquesta manera alguns sindicats s’aproximen a les tesis de STEPV per intentar evitar la rebaremació de les borses, la qual cosa celebrem, tot i que es troba a faltar més pressió per forçar la negociació d’un nou acord d’interins.

Els responsables de Conselleria s’han compromés a traslladar les propostes sindicals al Director General perquè done resposta la setmana que ve. Durant la mesa, s’ha evidenciat que la negociació d’un nou acord és simplement una qüestió de voluntat política perquè tècnicament no hi ha cap problema en aplicar l’acord de 2010.

Estudi sobre el professorat funcionari de carrera provisional i desplaçat/suprimit