A casa nostra

STEPV celebrarà el XIV Congrés del 9 a l’11 de juny a València

El Congrés està convocat sota el lema “Som i serem la veu de l’ensenyament”

Cartell del XIV Congrés de STEPV

dimarts 06 juny 2023 21:00 h

El pròxim cap de setmana STEPV celebrarà el XIV Congrés a la ciutat de València i es discutirà la ponència de política sindical que marcarà el treball sindical durant els pròxims quatre anys.

Els reptes de STEPV per als pròxims quatre anys estan definits en una única ponència que dóna compte de l’activitat sindical

El Sindicat ha triat el lema “Som i serem la veu de l’ensenyament” després de revalidar, per tercera vegada consecutiva, la majoria absoluta en les eleccions sindicals a l’ensenyament públic no universitari i créixer en les universitats públiques. D’altra banda, amb el lema del Congrés, STEPV pretén animar a la participació del conjunt de treballadores i treballadors de l’ensenyament en la presa de decisions que afecten les nostres condicions laborals i que permeten avançar en la millora de l’ensenyament. Perquè el sindicat som totes les persones treballadores de l’ensenyament.
Les persones delegades del sindicat que acudiran al Congrés (elegides per les assemblees comarcals) debatran sobre la política sindical dels pròxims quatre anys, que coincideix amb la nova legislatura política.
Prèviament al debat de la ponència, el Secretariat Nacional, òrgan de direcció del sindicat elegit en el XIII Congrés a Alcossebre, retrà comptes a l’organització de la seua gestió durant els passats quatre anys. Una legislatura en què s’han assolit, parcialment, propostes que plantejava el sindicat en les meses de negociació i els àmbits de representació sindical. Altres, però, han quedat encara pendents. I altres mesures engegades per l’administració, no han comptat amb el suport del sindicat.
Al voltant de 200 persones participaran en el XIII Congrés de STEPV, entre delegades i delegats i persones invitades de diferents organitzacions i sindicats germans, amb les quals treballem colze a colze en diferents àmbits: sindicals, socials, lingüístics i culturals.
Els reptes de STEPV per als pròxims quatre anys estan definits en una única ponència que dóna compte de tota l’activitat sindical, tant interna com externa, que caldrà dur a terme des de les diferents àrees de treball del sindicat. La ponència té molt en compte la incorporació els darrers anys al sistema educatiu de milers de docents fruit de la recuperació de les plantilles docents, que són el futur de l’educació al País Valencià.
En termes globals, els reptes que afronta el sindicat per al futur immediat tenen a veure en la millora de les condicions laborals, la recuperació del poder adquisitiu i l’equiparació salarial de tots els cossos docents a l’A1, la solució a la situació de col·lectius precaritzats, com és el personal interí, el professorat associat o l’ajudant doctor –per posar alguns exemples-, que mereixen una millora de condicions de treball i la consolidació de la seua situació laboral, després dels processos d’estabilització que només consolidaran una part d’aquest col·lectiu.
Altres reptes que també es plantegen en la ponència del Congrés són l’increment de l’ensenyament en valencià i la lluita contra el retrocés de l’ús de la llengua entre la societat valenciana; el manteniment del treball sobre les problemàtiques específiques de les diferents etapes educatives i tipus de centres. Igualment, la recuperació de la gestió democràtica dels centres, millores en les polítiques d’inclusió educativa i d’atenció a l’alumnat, la lluita contra la bretxa salarial de les dones i per la igualtat entre homes i dones, el desplegament de la llei de prevenció de riscos laborals i la formació en les necessitats del professorat.
En l’àmbit més intern, el sindicat treballarà per continuar mantenint la seua solvència econòmica (basada en les quotes de l’afiliació), potenciar l’organització en l’àmbit local i comarcal, continuar garantint l’atenció a l’afiliació i el conjunt del professorat així com la seua defensa jurídica i en els aspectes relacionats amb la salut laboral. En matèria de publicacions, STEPV continua apostant per la revista Allioli, degana en l’àmbit de l’ensenyament, com a instrument informatiu, però també, formatiu, del professorat. I es renova l’aposta per la presència en les xarxes socials i en l’ús de les noves tecnologies –també de l’audiovisual- com a eines de comunicació, informació i difusió socials.
Finalment, els congressos són el moment per a elegir els òrgans de direcció del sindicat. En concret, el XIV Congrés elegirà les persones que composaran el Secretariat Nacional els pròxims quatre anys, els quals tindran la responsabilitat de dur a terme les línies de treball que s’aproven en el Congrés. També s’elegiran les persones que formaran part de la Comissió de Garanties i de la Comissió de Control Administratiu del sindicat.
El context polític sorgit de les recents eleccions autonòmiques del passat 28 de maig comportarà un canvi de govern i de polítiques en la Generalitat Valenciana i, per tant, en la Conselleria d’Educació. El Sindicat estarà atent a les polítiques del nou govern i continuarà treballant pel model educatiu basat en un ensenyament públic, de qualitat, gratuït, coeducatiu, inclusiu i en valencià; i per la millora de les condicions laborals de les treballadores i treballadors de l’ensenyament.

congrés